Vysoká škola kreativní komunikace
Zde je prostor pro Vaši reklamu.
Kontaktujte nás.
Navigace.
Kategorie.
Vysoké školy.
Přidej se k nám.
Anketa.
Dle čeho volíš mezi veřejnou nebo soukromou?

Veř. je kvalitnější (26%)
 
Souk. je lehčí (10%)
 
Souk. je kvalitnější (14%)
 
Veř. je zdarma (37%)
 
Na souk. mě vezmou (10%)
 

Celkový počet odpovědí: 1686.
Napiš nám.
Upozorni nás na chybu,
navrhni doplnění.
3 + 6 = 
Zpětné odkazy.
Reklama.

CSR: Univerzity spoluvytváří svou zemi

Kategorie: Zajímavosti


25.12.2014 11:09:18, Beránek, shlédnuto: 141x, reakcí celkem: 0Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekStudenti tří pražských vysokých škol společně navrhli, jak se chovat odpovědněji, a debatovali s představiteli firem, které tzv. společenskou odpovědnost firem (CSR) podporují.

5. prosince na České zemědělské univerzitě v Praze diskutovali Milan Vašina (generální ředitel T-Mobile, a.s.), Michaela Chaloupková (členka představenstva ČEZ, a.s.), Vratislav Janda (ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko), Daniel Rubeš (personální ředitel AGROFERT, a.s.), Vladimír Víšek (manažer pro udržitelný rozvoj IKEA) a Christian Katholnigg (výkonný ředitel CSR Company Austria) o tom, jak tyto společnosti uplatňují společenskou odpovědnost firem a jak by na tomto poli chtěli spolupracovat s vysokými školami.

Tato panelová diskuse byla prvním blokem celodenní konference nazvané Univerzity spoluvytvářejí svou zemi, kterou společně 5. prosince připravily ČZU, VŠE a UK. Další blok byl věnován výuce tohoto tématu na vysokých školách. V třetím závěrečném bloku byl představen společný projekt těchto univerzit, včetně nejzajímavějších studentských prací, které měly potenciál uplatnit se ve skutečné SCR strategii univerzit. Konference se účastnilo 140 účastníků z řad studentů, pedagogů, zástupců firem i neziskových organizací z ČR a sousedních zemí.

Studenti navrhovali cílenou podporu dobrovolnictví a spolupráce s neziskovými organizacemi, podporu veřejně prospěšných studentských organizací a projektů, osvětu racionálního nakládání s odpady, pořádání manažerských kurzů pro neziskové organizace, půjčovnu notebooků, uplatnění CSR principů při výuce prostřednictvím začlenění do výuky projektového řízení atd.

Udržitelný přístup přináší konkurenční výhodu
Chile vytvořila strategii s názvem University builds the country. Francie očekává od univerzit, že převezmou vůdčí roli v prosazování inovací nejen technologického charakteru, ale i v oblasti společenské a environmentální. Prestižní belgická Université catholique de Louvain chce být laboratoří efektivního uplatnění CSR. Český Akční plán CSR, publikovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu letos na jaře, prozatím od univerzit očekává víceméně jen socio-ekonomický výzkum v této oblasti. I české vysoké školy však mohou a chtějí nabídnout společnosti víc.

Studenti ČZU, VŠE a FHS UK do projektu vstupovali s velmi rozdílným očekáváním, odpovídajícím zaměření jednotlivých univerzit, resp. studijních oborů, přirozená výměna názorů a zkušeností přinesla do společné týmové práce žádoucí impulsy. Studenti se také museli zabývat strategickým přístupem, tedy uplatněním CSR principů v návaznosti na základní vize a cíle firmy, ne jen jako okrajovou formu PR apod. Studenty motivovalo, že vedle analýzy praxe velkých firem mohli navrhnout konkrétní kroky pro univerzitu, tedy organizaci, kterou znají zblízka a mají naději, že jejich vybrané podněty budou opravdu využity.

Studentská práce přinesla cenné impulsy do dalšího rozvoje strategického plánování v době, kdy se připravuje tzv. Strategický záměr VŠ na období 2015–2020, který počítá s explicitním vymezením rozvojových cílů v oblasti tzv. třetí role univerzit. Projekt navrhuje možné mechanismy každoročního uplatnění nových podnětů v tzv. Realizačním plánu vztaženém ke Strategickému záměru VŠ. Pozitivní zkušenosti vedou zúčastněné vysoké školy ke snaze pokračovat v navázané spolupráci formou společných studentských týmů i v dalších letech.

Email: beranekrektoratczucz, Web: www.czu.cz

Podobné příspěvky:
  1. Univerzitní maraton – běh o pohár rektora Univerzity Karlovy - Univerzita Karlova
  2. Dny otevřených dveří v Botanické zahradě a arboretu Mendelovy univerzity v Brně - Mendelova univerzita v Brně

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace příspěvku

Heslo:  pokud chceš administrovat reakci klikni u ní nejprve na "reagovat zde"

  

Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením článku (příspěvku) souhlasíš s jeho zveřejněním na webu Vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné článek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného článku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Je zakázáno používat cizí zdroje bez jejich uvedení.
  6. Je zakázáno používat vulgární slova.

Pravidla zobrazení

  1. Článek musí být schválen.
  2. Za obsah článku odpovídá jeho autor.
  3. Obsah článku musí být vysokoškolské tématiky.
  4. Vložení PR článku (kategorie Sponzorované) podléhá platnému ceníku.
  5. Komentáře k článku (pokud jsou povoleny) se zobrazí ihned po jejich vložení.

Pravidla provize

  1. Nárok na provizi vzniká dnem zveřejnění článku na webu Vejska.cz.
  2. Provize bude uznána pouze u článků, které jsou vlastním dílem jejich autorů.
  3. Provize bude připsána na uvedený účet (za splnění bodu 1) do 14 dní.
  4. Provizi lze nárokovat pouze u článku, u kterého bylo uvedeno číslo účtu.
  5. Výše provize je 50 Kč za každý schválený článek.
  6. Minimální vyplácená částka provize je 100 Kč.
  7. Provizi nelze kombinovat s běžícími soutěžemi.
  8. Tato akce je platná do odvolání.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 07.12.2016 11:08:09.