Poplatky za studium při souběhu


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 03.01.2011 11:54:02, Terez, zhlédnuto: 689x, reakcí celkem: 2Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhoj,
mám dotaz. Přišlo mi teď oznámení o povinnosti uhradit si následující semestr a četla jsem i ten zákon o vysokých školách, ale připadá mi to zvláštní. Studovala jsem bakalářský program na škole A a B zároveň. Na škole A jsem ho dostudovala řádně po 3 letech, což je standardní doba studia. Na škole B jsem ho po jednom semestru přerušila a pak se nechala vyhodit. Tzn byl tam souběh, tak by se ten jeden semestr měl započítat jen jednou podle zákona.
Ted na skole A studuju navazující magisterský program a protáhla jsem si ho o rok, takže zacinam druhy semestr tretiho roku a za ten chteji zaplatit z duvodu toho semestralniho bakalarskeho studia na skole B.

Pokud to dobre chapu, tak kdybych si byvala protahla studium bakalare o rok, tak neplatim nic, protoze to byl soubeh. Kdyz si ale protahuju studium magistra o rok, tak platim, protoze ten bakalar na B byl sice soubeh s bakalarem na A, ale neni to uz soubeh s magistrem na A. ...to mi prijde uplne uhozene, vzdyt ta celkova doba studia je v obou pripadech uplne stejna! Bud to chapu spatne, nebo jde o ohybani zakona tak, jak se to skole hodi.
Stalo se vam to nekomu? Resili jste to jinak nez zaplacenim?
Dik,
T.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (04.01.2011 11:23:53, Radek) Ahoj Terezo,
    dle toho co píšeš mi to taky přijde zvláštní, souběžné studium se tam počítá pouze jednou-to je v tom zákoně napsané (§ 58 odst 3 zák o VŠ -111/1998 Sb) (tedy to máš v době studia toho programu co jsi dokončila - pokud jsi řádně dokončila bakalářský (titul Bc.), máš Bc. za sebou - tlustá čára, a neměl by nikdo již nic chtít. Navazující Mgr. máš 2+1 zadarmo (pokud je normálně dvouletý), takže je hloupost teď něco platit.