Předpoklady pro studium IT/Další škola


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 01.02.2014 20:18:32, Jakub, zhlédnuto: 541x, reakcí celkem: 1Reagovat na příspěvek
Zdravím,

řeším jeden nelehký problém a rád bych, pokud by někdo mohl pomoct zkušeností, radou, tipem.

Studuji vysokou školu (obor historie) a do půl roku budu státnicovat. Nemám ale moc zájem pokračovat na magisterské studium, protože uplatnění je mizivé a kromě učení na škole, nebo výzkumu (to je naprosto minimální šance) moc možností nemám.

Proto jsem se dal do uvažování, kam na jinou školu. Ve všech možných i nemožných úvahách mi přišla na mysl jednou i informatika. Už na střední do nás častokrát různí poradci a učitelé hučeli, ať si vybereme perspektivní obor s dobrým platovým ohodnocením a stálou potřebou nových zaměstnanců. A já to vidím teď opět před sebou, jenom v trochu jiných barvách.

Na střední (osmileté gymnázium) jsem byl ještě naivka a vybrat si nějaký praktický obor mě nenapadlo. Navíc jsem do toho měl ještě jiné starosti, ale to není podstatné. V tuhle chvíli zcela vážně a s vědomím skoro všech následků (na něco se zapomene vždycky) přemýšlím na dalším studiem.

Docela dost informací jsem už získal od kolegů ze školy, kteří mají za sebou průmyslovku, nebo je IT jejich koníček, taky něco od vysokoškoláků. Našel jsem si informace a studijní materiály ze středních průmyslových škol a celkem jsem to chápal. No a na gymnáziu jsem nikdy neměl z matematiky hůř jak dvojky, plus prošel jsem si nějakým základem IT, který jsme tam měli (HW,SW, základy programování). IQ mám nadprůměrné, ale to mi asi moc nepomůže (z hecu jsem před rokem šel na jeden IQ test Mensy ČR). Koukal jsem i na nějaké materiály z VŠ a je mi jasné, že je to už trochu jiná liga (v porovnání např. s průmyslovkou).