Studium na MUP (Anglofonní studia)


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 19.07.2015 18:59:14, Bára, zhlédnuto: 1744x, reakcí celkem: 21Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhoj, příští rok se chystám na VŠ a docela mě zaujala Metropolitní univerzita. Vím, že je to soukromá škola a platí se tam pěkný balík, ale během studia bych se chtěla podívat do zahraničí a myslím si, že MUP má skvělou zahraniční spolupráci.
Nejvíc mě zaujal obor Anglofonní studia, mám však strach, že to se svou aj nezvládnu. Řekla bych, že jsem na úrovni B1/B2, celkem dobře se domluvím, rozumím konverzaci a čtu i knihy v aj, jen gramatika mi někdy dělá problémy. Dělala jsem si i přijímačky nanečisto a udělala jsem je. Ale stejně se bojím, že bych to nezvládla, když je 90% předmětů vyučovaných pouze v aj.
Máte s touto školou nebo s tímto oborem nějaké zkušenosi? Moc bych uvítala jakoukoliv radu.
Děkuji. :)

Email: bi.prochazkovagmailcom
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2015 08:14:52, x) Pokud si sama sebe skutečně vážiš, pokud chceš vycestovat tak, aby to mělo skutečně smysl a pokud chceš mít po absolvování nějakou šanci na to, že tě uživí jen znalost anglického jazyka, tak v prvé řadě uvažuj o studiu na kvalitní škole: http://uajd.ff.cuni.cz/bc reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 07:29:10, kpt.BOUNTY) Studium na soukromé vysoké škole jsou vyhozené peníze, pokud hledáš opravdové vzdělání, navíc diplom z této univerzity ti opravdu nové obzory a lepší výchozí pozici na pracovním trhu nezajistí. Za další nechápu proč rovnou neuvažuješ o kvalitních veřejných vš jako UK, MU a Upol, které mají jméno a rovněž skvělou zahraniční spolupráci. Jinak angličtinu jde jistě studovat na dalších veřejných vysokých školách, ale preferoval bych tyhle 3. Co se týče tvé úrovně tvojí angličtiny, tak si myslím, že je dobrá. Nicméně bys měla vědět, že studium anglického jazyka není jenom primárně anglická gramatika a slovíčka, jak se mylně domnívá plno lidí, ale hlavě reálie zemí, kde se takto hovoří, tj. hlavně VB, USA, Kanada, Austrálie a NZ. Určitě se budeš učit literaturu, historii, umění a kulturu zemí. Podle mne filologie je opravdu zajímavá věda, hlavně si nevybírej nějaké paobory. Dále bys měla zvážit jestli chceš jazyk studovat na FF nebo na PF, má to své výhody i nevýhody. Jinak studium na soukromé vš je nejen o hodně níž, ale i finančně náročnější. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 11:04:44, Xxxx) Přijde doba, kdy budou placené i veřejné školy, takže si myslím, že co se týče kvality je to fakt jedno. Možná pro dnešní dobu pokud chceš ušetřit, tak volit veřejnou, ale nejlépe tě připraví se na rok do té země podivat,. Naucis se víc než na VŠ. Mít VŠ je dneska trend mladých, za vidinou lukrativního platu a ještě školy drze rozdělují na špatné a dobré. Je to něco jako kdybych přišel za kamarádem a řekl mu, že jsem si koupil starou Octavku a on se mi vysmál, že má Mercedesa. Zkušenost z anglicky mluvící země je k nezaplacení. reagovat zde
    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 11:35:34, kpt.BOUNTY) Asi takhle, za peníze, který by vyhodila za soukromou se klidně může podívat každé prázdniny do Anglie, Irska nebo USA klidně na 2 měsíce a pilovat tam jazyk. Samozřejmě že člověk, který se vrátí z ciziny bude umět lépe jazyk, hlavně bude reagovat pohotověji, bude lépe rozumět rodilému mluvčímu, hovořit plynněji, bude mít větší pasivní slovní zásobu, ale pokud chce člověk třeba angličtinu dále učit, nebo pracovat jako překladatel, vždy je lepší mít diplom. Za další je ***ost, že veřejné vysoké školy budou placené, pokud budou, tak jen symbolicky. Na to žádná politická strana nemá a nechtěla by si to rozházet u voličů, podobně jako zrušení vysokých soukromých škol je nesmysl z důvodu silného propojení jejich majitelů a politiků. Co se týče kvality to fakt není jedno, jakou školu studuji a když už studuji, tak něco pořádného a za další ,studium vysoké školy není primárně kvůli penězům. Samozřejmě, že víceméně každý studuje vysokou školu kvůli lepšímu postavení nebo penězům, ale posuzovat vysokoškoláka podle platu je ***ost z důvodu, že prostě některé obory jsou hůře placeny. reagovat zde
      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 17:37:56, Xxxx) V mém okolí krom studentů, si každý přeje zavedení skolneho, jelikož jsou nakazeni západním morem. Co se týče kvality skoly, ano jsou firmy co se ptají Jakou vysokou máte? A nebo taky jsou firmy co se ptají Máte školu?... Studuji na Czu-pef a myslim si že s mim uplatnění to bude hodně bidny, ale nemyslím si, že bych z titulem z Czu musel žít na podpoře. reagovat zde
        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 18:16:59, kpt.BOUNTY) Tak lidé bohužel neví, jak funguje školství v USA, které je stejně často zohýbáno pozitivní diskriminací, bídným průměrem školství a špatnou strukturou. Jenom pár škol je tam dobrých. Jinak zavedení školného u nás je nesmysl, školám stejně nepůjde víc peněz, protože dejme tomu 10% lidí to odrazí, většinou ti, kteří to jdou víceméně zkusit, nebo se zapsat na půl roku a využívat studentských výhod, ale celkový výběr peněz od studentů bude asi takový, jako státní peníze školám za těch 10% studentů, záleží samozřejmě na oboru. reagovat zde
          • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 18:29:24, kpt.BOUNTY) Příklad: Příspěvek státu 40000 na hlavu. Počet studentů 400 - celkově 16 000 000
            Počet studentů 360 - celkově 14 400 000 + 1 800 000 školné = 16 200 000 - takže rozdíl zanedbatelný a těch 200 000 se ztratí za úřednickou práci. Výsledek? Jen nepatrně se zvedne kvalita, ale zase to bude spíše polovičaté řešení. Školné jsem počítal 5000.
            Jinak CZU je dobrá škola, záleží na oboru, ale jen mne trochu zaráží, že lidé, kteří mají zájem o studiu na zemědělkách, jako třeba zmíněná ČZU nebo Mendelova, tak tam jdou studovat ekonomku, což primárně kvůli tomu ty školy nebyly založené. reagovat zde
            • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 19:37:19, x) Dovolím si poznamenat, že zkušenosti se zavedením/zvýšením školného jsou takové, že školné neodrazuje jen studenty, co to jdou zkusit, ale má i další efekty, již mnohem méně žádoucí:
              * Odrazuje studenty ze sociálně slabších rodin od náročného nebo nákladného studia. Tak např. místo fyziky takový člověk půjde studovat spíše učitelství fyziky, takovou medicínu si úplně rozmyslí. Technikám, pokud je školné úměrné nákladům, také ubývají studenti.
              * Na studenty studující "pro titul" na pochybných oborech má takové školné jen malý efekt, protože jsou obvykle z dostatečně zajištěných rodin.
              * Školné brání souběžnému nebo postupnému studiu dvou doplňujících se oborů. Přitom z takových absolventů jsou často velmi žádaní vědci a někdy i odborníci. reagovat zde
              • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 07:39:43, Alex) Toto je příspěvek pouze pro elementárně ekonomicky gramotné lidi.

                Školné omezí studium oborů, u kterých náklady na toto studium (explicitní i implicitní) převýší očekávané benefity (vyšší příjmy) plynoucí z absolvování tohoto studia - neboli obory, kde NPV (=SH příjmů - SH výdajů) ze studia bude menší než nula. V tomto případě budou tyto obory dále studovat jen ti, pro které je studium otázkou prestiže, seberealizace, osobního zájmu aj. - tito studenti si studium rádi zaplatí, neboť pro ně nebude primární otázkou, zda se jim studium vyplatí nebo ne, nebudou to prostě brát jako formu investmentu. To, že část z těchto studentů bude studovat neperspektivní a nenáročné obory a studium jim budou financovat rodiče, to už nemusí nikoho zajímat, když budou \'studovat za své\' a budou si dobrovolně \'snižovat své bohatství\'.

                Ostatní holt budou muset přemýšlet pragmaticky, zda se jim studium vyplatí (neboli intuitivně počítat NPV). Není důvod proč by někdo nešel studovat na VŠ nebo nešel studovat další VŠ, když by mu to mělo potenciálně přinést větší benefity než jaké jsou náklady (pokud na vzdělání nahlíží jako na investici). Pokud má však jiné priority (na vzdělání nahlíží jinak), tak i když by pro něj bylo vysokoškolské vzdělání \'čistě peněžně\' výhodné, tak třeba studovat dále nejde - to je v pořádku, každý má jiné priority. Na to však školné vliv nemá a to se děje i dnes.

                Závěrem - Nesouhlasím s bodem 1 a 3 (viz argumenty), bod 2 nevnímám jako problém. reagovat zde
                • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 08:52:39, kpt.BOUNTY) X to napsal dobře, ta situace, co popisuješ se seberealizací a další omáčkou, nemůže v praxi fungovat, pokud v Česku funguje takový systém, jaký je. Velké procento vysokoškoláků dnes studuje jednak kvůli tomu, že 1. bylo vytvořeno plno zbytečných nároků na trhu práce a je na něm vyvíjen tlak, aby se vůbec mohli uplatnit
                  2. ve státní správě jsou bez ohledu na to, kde a co daný člověk vystudoval tabulkové platy
                  3. dále bylo vytvořeno plno moderních oborů, které mají malé pole uplatitelnosti, nicméně lidem to nevadí, splní si sen a navíc budou moderní, vzdělaní
                  A lze ještě plno důvodů najít, ale hlavně dnes plno vysokoškoláků žije stylem dolce vita, pro ně nějaké školné, které stejně nebude příliš vysoké, nebo kdyby se školné odvíjelo od oboru, který studují, tak bude často nízké. Nahlížíš na to jen čistě ekonomicky, což je špatné. V dnešní době plno lidí váha, jestli má jít studovat ekonomku, zemědělku nebo techniku, jen málo lidí je opravdu vyhraněných a zcela rozhodnutých. A pokud by bylo školné podle fin. náročnosti, tak věz, že by plno lidí se rozhodlo jít studovat ekonomku, i přes horší uplatitelnost. Body 1. a 3. jsou zcela správně. reagovat zde
                  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 09:33:47, Alex) Přečti si můj příspěvek ještě jednou. Pokud tomu neporozumíš (což není nic špatného přiznat si to), tak se radši dovzdělej v elementární ekonomii. reagovat zde
                    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 11:30:40, kpt.BOUNTY) Jde vidět, že jsi odtržen od reality. Je sice pěkné, žes pomáhal někomu se stěhováním a náhodou jsi uviděl nějakou ekonomickou knížku a začetl ses do ní, ale to neznamená, že tomu hned rozumíš. Takže ti to zkusím vysvětlit. * Školné brání souběžnému nebo postupnému studiu dvou doplňujících se oborů. Přitom z takových absolventů jsou často velmi žádaní vědci a někdy i odborníci. 3. bod - Dnešní vysokoškolák stojí zhruba 6000 měsíčně, při školném by bylo velmi složité pro studenty ze sociálně slabších rodin vůbec studium fin. utáhnout, nejčastěji by to řešili nalezením brigády, ale v dnešní době je velmi těžké nalezení brigády, navíc platí různá omezení jako 300 hodin, poté nastávají odvody, atd. Pokud by člověk studoval 2. obor, tak by bylo naprosto nemožné, jak správně podotýká X, vyjít s penězi. Neboť by dotyčný měl logicky méně volného času a nastávalo by dilema, jestli studovat 2 obory, ale zadlužit se, nebo studovat 2 obory + nějaká občasná práce, která by stejně nepokryla výdaje.
                      Školné omezí studium oborů, u kterých náklady na toto studium (explicitní i implicitní) převýší očekávané benefity (vyšší příjmy) plynoucí z absolvování tohoto studia - neboli obory, kde NPV (=SH příjmů - SH výdajů) ze studia bude menší než nula. - Pěkná úvaha, nicméně v praxi a v reálných podmínkách naprosto zcestná. Například jsou obory, které jednoduše nesypou, ale na druhou stranu jsou opravdu stěžejní ( hlavně pedagogika). A o jakési prestiži nebo seberealizaci tady bohužel není řeč.
                      To, že část z těchto studentů bude studovat neperspektivní a nenáročné obory a studium jim budou financovat rodiče, to už nemusí nikoho zajímat, když budou \'studovat za své\' a budou si dobrovolně \'snižovat své bohatství\'. Nemuselo by to nikoho zajímat, pokud by tito lidé nemířili do státní správy, nestudovalo to velké procento lidí a neplodilo málo uplatitelné vysokoškoláky. Vždyť ani studenti soukromých výšek nemůžou s čistým svědomím říct, že studují čistě za své, zd. a soc. jim platí stát ( u prezenční formy). reagovat zde
                      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 13:54:19, Xxxx) To mi připomíná trochu hádku dvou studentů VŠE. :D reagovat zde
                        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 17:11:41, x) A je to snad špatně? Bohužel výuka teoretických základů ekonomie je u nás i na kvalitních vysokých školách koncipována dosti dogmaticky, takže studenti nez zapojení vlastní hlavy a bez dohadů mezi sebou, ve kterých si tříbí připomínky, často spadají do iluze, že jednoduché ekonomické modely, které slouží, respektive by měly sloužit, spíše k vybudování základních pojmů, pokládají za vhodný nástroj popisu reality, případně přestřelí do opačného extrému a matematiku v ekonomii pokládají za samoúčelnou...
                        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 18:38:07, Coleman) Upozornění: Diskutující x a xxxx jsou jedna a tatáž osoba!
                        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (23.07.2015 03:22:08, x) já jsem absolvoval 1 semestr ekonomie na cyrilometodějské fakultě, to znamená, že já mám pravdu
                • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 17:02:50, x) Prozradím ti malé tajemství: Základní ekonomické modely jsou natolik zjednodušující, že jsou vhodné jen v omezené míře k přímé aplikaci. Argumentovat nesouladem s takovými modely je jako dostatečné vysvětlení akceptovatelné pouze mezi studenty-začátečníky nebo u problémů, u kterých již bylo méně triviálním způsobem demosntrováno, že tento model je dostačující. Ty konkrétně ve svém opájení se vlastní "neelementární ekonomickou gramotností" (stav dosti obvyklý po prostudování Mankiwa nebo podobné úvodní učebnice) opomíjíš několik podstatných faktorů jako např. prahový efekt, praktická nevratnost rozhodnutí, paměť systému, subjektivní vážení rizika, požadavky trhu práce ve vzdělanostní společnosti a zejména to, že právě složení studentů vysokých škol, zejm. jejich obory a kvalita, je faktor, který svými vedlejšími efekty zasahuje se spožděním dosti podstatně řadu dalších oblastí ekonomiky. Ve výsledku to, co ve své začátečnické ekonomické gramotnosti pokládáš za optimální stav, představuje stav vedoucí k celkovému poklesu ekonomiky. reagovat zde
            • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.07.2015 20:41:20, xxxx) Šel jsem studovat veřejnou správu a reg. rozvoj, jelikož mě to zajímá a i baví, ale odrazuje mě od toho fakt, že studuju obor pro nic. Bez uplatnění. reagovat zde
              • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 07:04:46, Alex) tak to tě lituji, tvůj obor má opravdu velmi špatné uplatnění reagovat zde
                • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.07.2015 13:53:24, Xxxx) dodělám školu a pak si střihnu ještě jednoho magistra :) ČVUT Muvs nebo MUNI ESF reagovat zde
              • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (23.07.2015 18:27:22, x) jsi historicky první student veřejné správy a regionálního rozvoje, který to studuje, protože ho to baví a ne protože to je ideální flákárna reagovat zde

Podobné příspěvky:
  1. Anglofonní studia-navazující mgr. MUP - Metropolitní Univerzita Praha, o.p.s.
  2. MUP - anglofonní studia - Metropolitní Univerzita Praha, o.p.s.
  3. Maximální délka studia, studium z minulosti - Informace o studiu
  4. MUP anglofonní studia - Ostatní
  5. UJAK - studium Manažerská studia - Řízení lidských zdrojí - od 2014 kombinovaná forma - Univerzita Jana Amose Komenského, s.r.o.
  6. Přechod z bakaléřského studia na pětileté magisterské studium - Informace o studiu
  7. Ukončení studia a následné studium na jiné škole - Informace o studiu
  8. Ukončení studia na Vysoké škole regionálního studia - Informace o studiu
  9. Poplatky za studium při přerušení studia - Ostatní
  10. Distanční studium FSV UK - Teritoriální studia - Informace o studiu

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace příspěvku

Heslo:  pokud chceš administrovat reakci klikni u ní nejprve na "reagovat zde"

  

Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 19.03.2024 23:05:36.