ČVUT - gymnázium versus průmyslovka


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 13.11.2018 20:12:28, walluska, zhlédnuto: 1474x, reakcí celkem: 7Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekProsím o Vaše názory a zkušenosti. Jak jsou připraveni na přijímací zkoušky a pak vlastní studium na ČVUT absolventi gymnázia a absolventi SOŠ technického směru? Nějaké rozdíly, výhody, nevýhody? Jaká je např.uroven matiky? Řešíme u syna (14 let) střední školu. Už teď má jasno, že se chce profilovat technickým směrem, elektrotechnika nebo IT, chce studovat VŠ. Momentálně je v kvartě 8-leteho gymnázia. Učí se dobře, ale nebaví humanitní predmety. Má dilema, zda pokračovat ve všeobecném studiu na GMN, nebo přestoupit na technické lyceum. Znáte někdo úroveň prumyslovky v Táboře?

Email: wallovahseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (14.11.2018 18:32:03, x) U průmyslovek je kvalita dosti rozkolísaná, ještě víc než u gymnázií. Existují kvalitní průmyslovky, které skutečně fungují jako technická lycea, ale existují "průmyslovky", které jsou tak špatné, že studenti mají velký problém vůbec projít státní maturitou. U strojních průmyslovek je navíc problém poměrně malá atraktivita oboru, takže i na dobré škole nejde ze slabých žáků dostat to nejlepší. Obecně je špatným znamením to, že je průmyslovka spojená s učebním oborem - a to je případ Tábora. Dále je tu problém s tím, že průmyslovka v Táboře je podle zaměření stavební a strojní, takže i když má technické lyceum zaměření "elektrotechnika", je to přece jen vedlejší obor. Tedy jako rodič bych se a priori obával nízké kvality.

    Pokud bych vám mohl radit, zkuste si se synem popovídat o tom, že i jako budoucímu technikovi se mu bude hodit i nějaký ten humanitní základ. Třeba jen z toho důvodu, že v humanitních oborech jsou některé zajímavé aplikace IT (analýza jazyka, simulace bitev, dešifrování mrtvých jazyků,...), jen skutečně dobré průmyslovky mají výuku matematiky na úrovni srovnatelné s gymnázii (sám jsem na jednu skutečně dobrou průmyslovku chodil) - a pokud ho budou zajímat víc "informatická střeva" než "železo", mohl by ho lákat spíš Matfyz než ČVUT. Na gymnáziu by také mohl přijít na chuť moderní kombinaci molekulární genetiky a informatiky, bioinformatice, na kterou se snáze dostane s všeobecným přehledem, hodit se mu budou i dva cizí jazyky.

    Pokud má pocit, že by mu uteklo elektro, může si koupit pár čísel ARadia a třeba začít bastlit. Pokud má pocit, že by mu uteklo programování, není tak těžké začít sám. Java JDK (pokud by začal Javou) nebo Python si nainstaluje celkem snadno, stačí běžný kancelářský počítač za pár korun, i pro win existují volně dostupné kompilátory pro C/C++ a vesměs to také jde. Tutoriálů je plný internet, není problém sehnat si učebnici pro začátečníky, nebo třeba i skripta pro VŠ, ono se tím dá nakonec celkem snadno prokousat - pokud má chuť. reagovat zde
    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (17.11.2018 16:48:37, walluska) Moc děkuji za Vaši reakci. Sice druhá polovina příspěvku mi preletela mozkem bez validní stopy porozumění textu (jsem mimo IT obor :D cha-cha), ale dám to přečíst synovi. Snad nám / mu to ulehčí rozhodování. Díky. reagovat zde
      Telefon: 603947848, Email: wallovahseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (02.01.2019 14:35:10, Petr) Požadavky například na technických oborech kvalitních škol, jako je ČVUT (tedy nikoli na oborech např. "Ekonomika ve stavebnictví..." a pod.) se za posledních nekolik desetiletí nesnížily. Zato se podstatně snížily požadavky středního vzdělávání. Například u matematiky mnoho elektrotechnických průmyslovek vůbec neučí diferenciální počet, který je základem pro jakékoli vážnější studium elektrotechnických předmětů. Kde to SŠ berou vážně a nemají nedostatek zájemců, tam diferenciální počet zařazují z vlastní vůle, a i to může být měřítkem při úvahách o vhodné škole. Dělítko gymnázium X průmyslovka z hlediska obsahu učiva v podstatě neplatí, některá gymnázia mají skvělé technické předměty i matiku, jiná se "vyžívají" třeba spíš v chemii, která je u velké části elektro oborů skoro k ničemu. Zásadnější rozdíl je, že vetšinou hutnější osnovy gymnázia nutí studenty k serióznějšímu přístupu ke studiu, lidově "musí víc makat". Množství látky v prvním ročníku mi sice občas přijde až přehnané, ale je to dobrá průprava. Bytostnému technikovi, který chce s velkou pravděpodobností dále studovat na VŠ, bych doporučil průmyslovku v případě, že si o ní seženete dobré reference. Pokud taková není, volil bych gymnázium zejména kvůli tomu, že tam je opravdu šance získat dobré studijní schopnosti a návyky, i když se dítě o předměty zrovna nezajímá - pro mnohé děti je to mnohem důležitější, než zda na VŠ využijí získané odborné znalosti. Na SŠ, zejména těch spojených s učilišti, totiž mnoho (často většina) studentů spíš nějak prolézá - a to je větší překážka pro VŠ studium, než to, že třeba na střední nebrali nic z toho, co se na VŠ budou učit. Jako učitel na průmyslovce mohu zodpovědně prohlásit, že na průměrné průmyslovce je tak 50 procent žáků, kteří by se před 30 lety nedostali ani do druhého ročníku. A průšvih ani tak není, že absolventi toho moc neumí, ale spíš že se nenaučili studovat. Tak trošku se umí učit, což je ovšem pojem patřící spíš na ZŠ. reagovat zde
    Email: tadeasnevrlyseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (16.10.2021 21:36:54, Riky) Spíše než na technické lyceum bych ho dal na kvalitní technickou SŠ - ono víceměné dojde na to, že pokud zůstane na gymplu bude mít problém prímárně s oborovými předměty, v mém případě konstruováním, materiály nebo třeba technologiemi, na druhou stranu pokud zůstane na gymplu, tak pro něj prvák bude víceméně opáčko toho, co zná z gymplu. Pak už jenom přichází na to, že po prváku jsou na tom s matikou všichni stejně, protože se už řeší integrál více proměných nebo diferenciální rovnice, ale technici zůstavají ve výhodě, protože znají určitou část (z mých zkušeností zhruba polovinu) odborné látky až do třeťáku. Z mého pohledu určitě vítězí kvalitní průmyslovka, v oboru kam chce jít dál, tu matiku se může doučit kdykoliv a je to ve valné většině jenom jedent předmět. Oborové bývají v semetru řekněme 3 a více reagovat zde
    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (13.11.2021 10:53:27, Tom) Problém ovšem je, že v průběhu toho prváku třetinu lidí vyhodí.

      "Každý rok je patrné, že studenti přicházejí ze středních škol s různou úrovní především matematické znalosti a je nutné již na počátku vyrovnat obrovský rozdíl a připravit je na náročné studium, založené primárně na matematických vědách.", výroční zpráva ČVUT, kapitola o (ne)úspěšnosti studia. reagovat zde
      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (14.11.2021 12:50:24, Riky) Ano samozřejmě, člověk přichází z různých škol s různými znalostmi a matika se na různých místech učí různě. Nicméně já jsem narážel spíš na to, že je jednodušší vyrovnat znalosti v matice (až na vyjímky jeden předmět)než vyrovnávat znalosti ze tří předmětů naráz. Samozřejmě dá se oboje, nicméně varianta jedna má daleko menší šanci, kvůli tomu vyletět. Samozřejmě mluvím o člověku, který chce a dá tomu potřebné. Pokud je někdo flákač dál jak semestr neudělá.
        S tím kolik lidí vyhodí bych to tak černé neviděl, jelikož jsou v ní i lidé, kteří nikdy nezačali studovat, ale byli jenom na zápise. Takže reálná průchodnost se spíše blíží k 85%.
        Jinak samozřejmě, pokud člověk přemýšlí nad technikou, měl by si střihnout maturitu z matematiky a hned zjistí, zda na to má nebo nemá. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.10.2022 20:47:25, Haba) Každé gymnázium má jinou úroveň a stejně tak každý učitel učí jinak a každému dítěti vyhovuje něco jiného. Já doporučuji přípravné kurzy na SŠ (třeba Edulio - https://edulio.cz/) a potom i na VŠ - přijde mi, že často připraví dítě na přijímačky lépe než škola. reagovat zde
    Email: kloubicovagmailcom

Podobné příspěvky:
  1. Na Zubní lékařství po gymnázium, zdravotnickém lyceu či zubnímu technikovy? - Přijímačky, přípravné kurzy
  2. Programování na FEL ČVUT -EEM - České vysoké učení technické v Praze
  3. CVUT FIT nebo TUL informatika - Výběr vysoké školy
  4. CVUT, VUT, nebo UPCE - Výběr vysoké školy
  5. ČVUT FEL nebo FS? - Výběr vysoké školy
  6. VUT FSI vs ČVUT FD-LED - Výběr vysoké školy
  7. Studium na ČVUT FA vs ČVUT FSv - České vysoké učení technické v Praze
  8. ČVUT fakulta dopravní - České vysoké učení technické v Praze
  9. Uplatnění absolventů TF ČZU x FS ČVUT - Výběr vysoké školy
  10. přestup z vše na čvut muvs, ČVUT MUVS - České vysoké učení technické v Praze

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace příspěvku

Heslo:  pokud chceš administrovat reakci klikni u ní nejprve na "reagovat zde"

  

Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 19.03.2024 23:05:36.