Jaké je to naše školství?

Kategorie: Ostatní


Zobrazit reakce: od nejnovější - strom chronologicky

Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 20.07.2008 14:58:50, OUCH, zhlédnuto: 229x, reakcí celkem: 11Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekKdyž si tu čtu některé příspěvky o našem školství, tak si myslim, že ho brzy čeká nějaká apokalypsa. Naše školství má dobrou úroveň a vždycky mělo. Například 1.stupeň ZŠ u nás patří k nejlepším na světě, má skvělé výsledky (nulová negramotnost není samozřejmostí, v USA v některých oblastech mají až 40% negramotnost). V mezinárodních srovnáních jsme na vysokých příčkách, a to jak ve znalosti přírodních věd, jazyků, tak i v testech logického myšlení apod. A to považte, že za polovinu toho, co stojí školství ve vyspělých zemích (dáváme asi polovicni procento z HDP nez vyspělé státy, nejdražší školství, tj. nejvíce z veřejných rozpočtů, plati USA, asi 2,71% HDP). Tak si myslim ze tady je problém spíše s náturou Cechu. Prostě musíte všechno pohanit, všechno je u nás špatně. Němec nebo Francouz by nikdy svojí zemi takhle nečernil. Nemáme proč na naše školství nadávat. Reformy školství probíhají v každé zemi.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 15:36:05, Bára) "Namísto plánovaného poklesu o 20% negramotnost naopak od roku 2000 více než o 10% vzrostla" (Zpráva Evropské komise).

    Co já vím, negramotnost u nás rozhodně, rozhodně není nulová, roste a dosahuje (dle mnoha článků, stačí projít net a noviny) až 16%

    Takže zase nebuďme tací nacionalisté, abychom neviděli pravdu reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 15:41:54, Bára) Dále podotýkám, že nejlepší školství dle mnoha žebříčků má např Finsko a že nejlepší univerzity se najdou v USA (ano,i když jejich všeobecný vzdělávací systém nestojí za nic,univerzity jsou naopak výborné a stačí to na předehnání i celého Finska)

    Nejsme proti reformám,pokud budou školství opravdu reformovat. Ale nevidím důvod, proč bych neměla kritizovat školství jen proto,že "se to nemá" Naopak vidím v kritice možnost změny.

    Jsem na dvou VŠ, byla jsem na gymnáziu. Nezlobte se, ale viděla jsem sama, jak skvělé to naše školství je. většinu jsem se stejně musela naučit sama z knih, někdy byla výuka tak bídná, nepodnětná a neaktuální, že se až bojím, jak to tedy vypadá na obyčejných obchodkách a vyšších odborných školách. Musím poděkovat těm nemnoha učitelům, jejichž výuka byla přínosná. Bohužel moje zkušenost je taková, že jich bylo naprosté minimum. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 15:50:11, Martin) Baro, nemate pravdu a informace cerpejte na CSU. V Evrope na zapad od nas snizuje uroven gramotnosti hlavně Spanelsko a Portugalsko. Vysoka je negramotnost i v Irsku. V techto zemich totiz rodice nemaji povinnost sve dite posilat do skoly... U nas je za to trestni postih (coz mimochodem oni kritizuji a zavidi nam tu temer nulovou negramotnost).

    USA je 250 milionovy narod, ktery ma kolem 10.000 univerzit a je mezi nimi i nejlepsi petka, ale to je vcelku prirozene, ne? Dalsi nejlepsi univerzity naleznete v Rusku (Lomonosova statni moskevska), Finsku atd. O tom nemusime diskutovat, to je fakt.

    Uceni je, Baro, aktivni proces. Predstava, ze se neco naucim bez uceni, ze mi to tam nekdo nalije je vsutku mylna. Vysledkem procesu uceni jsou pak znalosti, dovednosti a navyky. Ani jedno se nesmi zanedbat. Budme radi, za ten rozsahly vseobecny prehled, ktery nam poskytuje ceske skolstvi. Kritika je na miste, ale musi byt opravnena a take radne vyargumentovana. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 16:32:54, Bára) Jistě, pokud máme na mysli gramotnost jako takovou, tedy mluvit, číst, psát, jakžtakž počítat, i tak rozhodně nemůžeme mluvit o nulové negramotnosti. Statistiky na toto téma nejsou,což byste mohl vědět, jsou to pouze odhady (viz Pavla Gomba)

    Co se týče školství, skutečně jsem nečekala, že se něco naučím bez své snahy, ale velmi záleží taky na kvalitě výuky. Poznám, jak vypadá dobrý učitel, který se stále vzdělává a poskytuje aktuální informace z daného oboru. Tak například my měli na genetiku skutečnou odbornici, zato někteří jiní učitelé svoji látku vytahovali z rudých desek. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 16:45:56, Martin) Myslim, ze pokud chce na tema srovnani naseho skolstvi s jinymi zememi nekdo neco vedet, pak jsou asi nejvice propracovane studie prof. Pruchy. Doporucuji publikaci Srovnavaci pedagogika. Rozhodne vychazime v mezinardonim srovnani na predni pricky... Ja jsem tvrdil, ze u nas je gramotnost temer nulova! I v zahranici se pracuje s odhady. U nas je povinna skolni dochazka, takze cela populace prochazi ZS a tedy mame zaznamy a predmetne doklady primo pro skolsky vyzkum. Tim jsme unikatni a nase odhady jsou nejpresnejsi ze zemi, ktere jsem uvedl. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 16:50:21, Bára) ale já nereagovala s tou nulou na váš příspěvek. Také je rozdíl mezi gramotností všeobecnou a gramotností jakožto porozumění textu atd....

    Že naše školy nejsou špatné, to bych sice potvrdila, ale myslím si, že nejlepší rozhodně nejsou. Stačí návštěva ve Švédsku či Finsku, abyste se přesvědčil o opaku.

    Ono právě o to jde...máme data o školácích, u kterých je ale prakticky jasné, že negramotní nejsou.Ale co zbytek populace? Postižení lidé?Romové? Cizinci? Bezdomovci? Kde jsou data od nich? reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 16:59:52, Martin) Gramtonost je schopnost číst a psát. vy máte na mysli funkční gramotnost. To je úplně něco jiného a nejedná se o gramotnost jako takovou. Takže u nás umí číst a psát a nyní se uvádí číslo 99,9% obyvatel.

    Jinak, funkční negramotnost je u nás způsobena češtinou a způsobem, jakým se učíme číst. V anglisaském světě je tato gramotnost vyšší proto, že se učí číst po slovech. To znamená, že slovu sutomaticky přiřazují také významový obsah slova. My nejprve hláskujeme, potom slabikujeme a pak se učíme slabiky číst souvisle. Tím jaksi nejsme dlouhou dobu schopni číst slovo jako celek. Ale to je dáno tím, že čeština je sylabický jazyk, kde psaná a vyslovovaná podoba slova spolu korespondují. Nepleťte si hrušky a jablky. A nevěřte všemu, co napíší naši "novináři". reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 17:22:54, Bára) Já zase viděla číslo 1%.....a to nemluvíme samozřejmě o datech, která se zjistit nedají.

    Ale nešlo mi vůbec o čísla...
    Jinak údaje, které jsem čerpala, byly ze zpráv Evropské unie, nikoliv našich novinářů.

    Co se týče srovnání funkční gramotnosti, v tom opravdu nemám přehled. Ale myslím si, že porozumění textu se stejně nejlépe učí díky přečtené literatuře. Já se díky čtení nemusela učit nazpaměť ani vyjmenovaná slova.

    Co se týče školy, nezdá se mi, že by to přeháněla s prostorem pro pochopení, zralé úvahy a zamyšlení nad textem. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 17:32:48, Martin) Ono je také otázky, jestli studenti vlastně chápat chtějí. Já se setkával s tím, že se dnes studenti vlastně chlubí tím, že nic neumí, že na to kašlou. Dokonce se předhánějí, kdo řekne větší pitomost. Když se po nich vyžaduje porozumění (matematika, fyzika, chemie - tam se to bez porozumění neobejde), tak akorát nadávají, že toho chceme hodně. To si pak tedy musíte rozmyslet, co vlastně chcete...

    Ke kvalitní diskusi musíte mít veliké znalosti. Bez toho každá diskuse skončí v nesmyslném, bezduchém tlachání o ničem. Někteří si myslí, že už s dětmi v 1.třídě by se mělo hovořit o globalizaci apod. Ale taková diskuse nikam nepovede, protože ani nebude podpořena nějakými znalostmi, fakty atd. To, že ve školách budeme jen diskutovat, nebudeme předávat znalosti apod. je jen chiméra, popř. sliby našich přihlouplých politiků:)(kteří jen umí mluvit, ale sami nejsou odborníci na danou problematiku). reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 18:04:24, Bára) Ano, mám stejný názor. Prvořadá jsou fakta. Bohužel u nás je stále školství děláno tak, že někdo vykládá látku vepředu a ostatní prostě poslouchají...a to se mi nelíbí. Chtěla bych, aby se lidem, které opravdu zajímá nějaký obor, dala příležitost už na střední proniknout více "do praxe" Já třeba sice někam chodila, ale bohužel tajně, protože v naší škole by mi prostě praxi nepovolili!!! reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (20.07.2008 18:19:01, Martin) Nedělejte si iluze, že by tomu bylo třeba v Německu jinak. Byl jsem na mnoha zahraničních školách a ve většině probíhá výuka stejně. Metody se samozřejmě kombinují, ale frontální vyučování je jedna z běžně užívaných metod, vedle kooperativních, projektových metod. Jinak škola nikomu nebrání, aby si v praxi cokoli ověřil. Jakou praxi například v dějepise nebo biologii máte na mysli? Exkurze probíhají, biologická praktika jsou rovněž na gymnáziích prováděna včetně pitev atd. reagovat zde

Podobné příspěvky:
  1. Jaké mám uplatnění po studiu biochemie? - Informace o studiu
  2. Jake skoly jsou nejhorsi? - Ostatní
  3. Školné - jaké vybrat - Ostatní
  4. Školné na VŠEM jaké vybrat? Specha!!!! - Ostatní

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace příspěvku

Heslo:  pokud chceš administrovat reakci klikni u ní nejprve na "reagovat zde"

  

Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 19.03.2024 23:05:36.