Obtížnost VŠE


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 24.06.2014 11:33:49, Zappa, zhlédnuto: 6908x, reakcí celkem: 18Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekPoraďte!! Přemýšlím jestli jít na VŠE nebo soukromku typu UNYP. Jaká je obtížnost VŠE a jestli se to dá zvládnout.

Email: zapposeznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2014 12:20:49, MirkaLatyk) Záleží na oboru a fakultě, na jakou chceš jít? reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.04.2015 10:42:15, Jan Novák) Poraďte mi prosím, vybírám si mezi veřejnými vysokými školami a jelikož jsem na gymnáziu nikdy nebyl uplný Einstein, tak se chci zeptat, jak moc je obtížná ekonomická fakulta na VŠE? Někdo říká že je to peklo. Někdo říká, že se to dá zvládnout. Jinde se zase dozvídám, že ART Management je nejideálnější z hlediska rozumné obtížnosti. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.04.2015 13:02:57, Wolfgang Vrba) Tvůj dotaz absolutně postrádá logiku. 1) Ptáš se na obtížnost celé univerzity, na které existuje 6 fakult a desítky oborů. Jednotlivé fakulty se od sebe dost liší jak obsahem, tak náročností. Existují zde průměrně náročné obory, ale i kvalitní a výrazně nadprůměrně náročné obory. To je jako kdyby ses ptal, jaká je úroveň Univerzity Karlovy, kde rovněž existují velmi rozdílné fakulty a obory (Matfyz x FTVS x lékařská fakulta x filozofická fakulta atd.). 2) Ptáš se, jestli studovat TOP ekonomickou školu v ČR (1. liga), nebo soukromou ekonomickou školu v ČR (4. liga)... Vždyť přece existují ostatní veřejné ekonomické školy, které sice nedosahují úrovně VŠE, ale pořád jsou kvalitnější než soukromé ekonomické školy. Pokud někdo nezvládá VŠE, tak by měl jít studovat ekonomii/finance např. na PEF ČZU, MU ESF (2. liga), popřípadě na regionální ekonomické vysoké školy (3. liga). reagovat zde
    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.04.2015 20:02:33, Amadeus Lípa) Situace není takhle průhledná, co se týče těch lig (1.,2., atd.)
      Pokud bude na soukromé škole učit někdo kvalitní např. prof. Vladimír Tomšík (NEWTON College), tak si ohlídá kvalitu svých předmětů příp. i dalších, nebude přece riskovat své jméno. Naopak učí- li na některé státní někdo, kdo nikdy neopustil vrata této školy ( kterou navíc vystudoval), jeho znalosti jsou vyčtené z učebnice někoho dalšího atd...může snadno učit ***osti.
      Čili zažité schéma státní dobré, soukromé špatné nemusí platit vždy. Kdysi byl na toto otázán Tomáš Sedláček, který také učí a učil různě a u ekonomických škol toto dělení zcela popřel.
      Navíc stačí, aby odešlo pár klíčových lidí a úroveň jde do háje. reagovat zde
      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.04.2015 21:19:16, Wolfgang Vrba) Ano, soukromé vysoké školy nejsou z principu špatné (stejně jako veřejné dobré). Naopak, soukromé vysoké školství je v principu jediné správné. V podmínkách volné hospodářské soutěže, kde není zvýhodňováno veřejné vysoké školství [studenti soukromých škol platí vzdělání nejen sobě, ale i všem studentům veřejných škol; studenti veřejných škol nehradí plně náklady svého studia, jen jeho implicitní složku] by soukromé školství poskytovalo kvalitnější služby a lépe by odpovídalo požadavkům trhu než je současná realita.

        V současné době, kdy v ČR existují relativně kvalitní TOP ekonomické školy tak logicky nevzniká dostatečná poptávka pro vznik soukromého subjektu, který by poskytoval možná o trochu lepší služby, ale za výrazně vyšší ceny ve srovnání s dotovaným veřejným školstvím.

        Soukromé vysoké školy nejsou z principu špatné! V ČR soukromé ekonomické VŠ nedosahují kvalit veřejných TOP ekonomických VŠ (možná ty lepší dosahují na 3. ligu)! reagovat zde
        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.04.2015 21:38:55, Amadeus Lípa) Ale ony TOP ekonomické školy ( IES, VŠE...) prakticky nemají kombinované studium. VŠE má pouze FM, převis je asi 5 násobek či kolik, navíc ne každý chce jezdit do JH. Naopak soukromé poskytují převážně kombinované a vycházejí studentům vstříc ( zkoušky, konzultace atd. navečer, víkendy..)
          Určitě není soukromá škola, která dosahuje úrovně IES, ani většiny fakult VŠE, či MU
          ale dále už ty ligy tak jasné nejsou...stačí se podívat na seznam přednášejících, na vědecké rady atd.....
          souhlasím s tím, že VŚ mají být placené.... reagovat zde
        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (27.04.2015 09:05:32, Stromovous) Vaše tvrzené o soukromých vysokých školách je podmíněno ideologicky, nikoliv logicky. Předpokladem pro fungování takového školství je nereálně rozsáhlý trh, racionálně se chovající uchazeči a vedení univerzity schopné pravidelně obětovat krátkodobý benefit dlouhodobým cílům. V opačném případě soukromé školy zaujímají strategii maximalizace okamžitého zisku, tedy preference levných atraktivních oborů podporovaná masivním marketingem. To není žádná fantazie, to je současný vývoj "managersky řízených" univerzit ve Velké Británii.

          Oproti tomu univerzity v USA jsou "netržní". Jejich model "public university" připomíná spíše naše státní vysoké školy v tom smyslu, jak moc stát zasahuje do řízení. Naše veřejné vysoké školy připomíná spíše jejich model "private non-profit", kde univerzitu řídí "nemanagerská" správní rada jako podnik, jehož cílem není generovat zisk. Přitom mezi špičkovými univerzitami jsou zastoupeny převážně jen tyto dva modely, model "private for-profit" se až na několik výjimek zaměřuje na slabší studenty a výsledky tomu odpovídají. reagovat zde
          • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (21.05.2021 13:44:50, Jan75) Trh je celkem rozsáhlý a to reálně :-) Váš pohled je typicky černobílý v důsledku tunelového vnímání světa. Soukromé školy jsou velmi různé, je pochopitelné, že obecně jsou jednodušší. Ovšem jednodušší neznamená jednoduchý. Systém, ve kterém existují jen elitní univerzity, náročnější školy nebo jen učňáky je samozřejmě neproduktivní a zkostnatělý. To je představa pitomce. Má to být spíše škála a více typů. Britský vzdělávací systém je mnohem pružnější a diverzifikovanější. Např. dlouhodobé několikaleté různě zaměřené kurzy, kde je možné získat bakalářský titul a případně plynule pokračovat dále, což je například vhodné pro později studující a pracující. Ekvivalent v Čr neexistuje (voš nejsou to samé). Neschopní studenti či naopak extrémně nadprůměrní jsou okrajové záležitosti, většina se nachází někde mezi a to jak na soukromých tak na veřejných. Doporučuji knihu Faktomluva. A ještě malá definice: V obecném významu je inkvizitorem ten, kdo prosazuje své zdánlivě racionální jednání, kdy rácio je podmíněno vírou v pevně daný axiom nebo účel. Pevná víra způsobuje, že inkvizitor se v extrému stává až fanatikem, který je schopen dopustit se jakéhokoliv zla. reagovat zde
            Email: yan751024gmailcom
      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (27.04.2015 08:56:07, Stromovous) Prof. Tomšík působí na řadě vysokých škol a má řadu dosti náročných mimoakademických aktivit. Představa, že ho nějaká škola, navíc škola pochybné pověsti, zajímá víc než jen jako místo, kde si "odučí své", případně pronajme jméno k reklamním účelům, a dostane patřičně zaplaceno, je přinejmenším úsměvná.

        A jen pro vaši informaci, státní vysoké školy máme jen dvě: Univerzitu obrany a Policejní akademii. To, co máte na mysli, jsou veřejné vysoké školy. A je celkem evidentní, že veřejné vysoké školy jsou kvalitnější než soukromé, protože alespoň stopově racionálně se chovající uchazeč o studium bude i při srovnatelné kvalitě preferovat levnější variantu. Tím se na soukromých vysokých školách koncentrují zejména neschopní studenti, dílem ti, kteří nemysleli a podlehli marketingu, a dílem ti, kteří si již ze svého výkonu na střední škole uvědomují, že by na náročnější škole neuspěli. Z takového materiálu se kvalitní vysoká škola nedá vytvořit. reagovat zde
        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (27.04.2015 21:47:12, Amadeus Lípa) Vím, kde všude působí prof. Tomšík. A tvrdím, že třeba jeho výuka by pro mne v daných předmětech byla zárukou kvality. Čili pokud se např. v Brně budu rozhodovat Newton College a Mendelu ekonomická fakulta (dnes již 2), možná pro mne bude podobné jméno ( či jiné obdobné kvality) rozhodující.
          Nechápu, proč by mělo být "evidentní" , že běžné veřejné ekonomické školy jsou lepší než soukromé. Máte nějakou statistiku ( platů, uplatnění, přijetí na Mgr. apod.?).
          Co se týče "levných atraktivních oborů", okamžitých benefitů atd., v tom umějí stejně dobře chodit soukromé i veřejné VŠ. Všechny ty obory pro státní správu, konzultační střediska atd. jsou přece vytvořena pro vydělávání peněz. Nedělejte si o veřejných školách iluze, od té 2. level dolů je to úplně jedno (veřejná, soukromá), všechny se chovají stejně tržně. U TOP to není tak kritické, protože dovedou např. získávat granty. A neschopní studenti se houfují na těch i na těch. Jen ta soukromá si občas zaplatí někoho dobréhona výuku. reagovat zde
          • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (27.04.2015 23:27:37, Stromovous) Ignorace argumentů doprovázená postojem, že takové argumenty vůbec nezazněly, je dostatečně výmluvná. Není podstatné, která ze tří nelichotivých možností nabízejících se jako vysvětlení takového postoje je správná. reagovat zde
            • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (27.04.2015 23:42:47, Amadeus Lípa) ale ale... reagovat zde
          • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (28.04.2015 12:05:11, Zeus) Trh je přehlcen studenty co si tituly "kupují" na soukromce. Proto pak vycházejí najevo tvrzení, že je mraky ekonomů, ale ve skutečnosti jen 1/3 z nich rozumí svému oboru. Proč? No protože podstoupili tu pravou studentskou masáž na škole, což se o soukromkách říct nedá. Prostě veřejka u zaměstnavatelů dělá vždy lepší dojem. Je to tak a bude to tak. reagovat zde
          • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (02.05.2015 12:55:46, Pilulka) Asi se Vám do toho vložím. Prof. Tomšíka znám, měl jsem ho na ekonomickou analýzu a prognózu. Kdyby učil stejný obsah, stejně rychle, ve stejné hloubce i na Newton College, tak z toho ti studenti nemohou nic mít. Jeho výklad vyžadoval hluboké znalosti monetární ekonomie, časových řad a kvantitativních metod. Nedokážu si tak představit, co by asi tak jeho výklad mohl dát studentům Newton College, kteří hluboké znalosti z těchto kurzů nemají a mít nemohou, a to vzhledem k náplni jejich studia (manažerským oborům). Bez předchozích hlubších znalostí monetární ekonomie, kterou napsal s prof. Mandelem (který byl poradce v ČNB) a který je dle mého mnohem kvalitnější učitel, studentům nemá co předat, maximálně tak základy, které si studenti mohou přečíst v zeleném, modrém a červeném Holmanovi - pochybuji, že je ale kdy viděli, vzhledem k tučnosti těchto knih.
            Pokud někdo touží po jménech, tak ať jde na VŠE, kde učí většina členů bankovní rady ČNB, včetně Singera, lidé z ministerstev, ale i vysoce postavení bankéři v korporátní sféře či byznysmeni.
            To, že třeba na FFU není dálkové studium, to je jen z toho důvodu, že je zde studium pojímáno primárně jako práce na hlavní pracovní poměr.
            Tedy jinými slovy řečeno: při zavedení dálkového, kombinovaného studia by měli akademici (oprávněný) strach z toho, že by ruku v ruce s tímto krokem musela jednoznačně klesnout i následná kvalita absolventů, respektive celková úroveň studia.
            reagovat zde
            • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (02.05.2015 16:00:40, Nejezrohlík) komu dělal Mandel poradce? reagovat zde
              • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (02.05.2015 20:45:31, Pilulka) Viceguvernérovi Kysilkovi (93-98) reagovat zde
            • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.11.2015 21:33:14, Maltus) Pilulko.....Žasnu nad tím, jak naivně můžeš očekávat, hluboké základy monetární ekonomie od lidí, kteří přicházejí z gymnázií a odborných středních škol na ty vysoké... To přeci postrádá logiku!!!! :D:D:D reagovat zde
              • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (26.11.2015 23:12:45, Štěplostokič) Co to meleš ty teplomete? Tomšík učí magisterský kurz, který navazuje na desítky bakalářských oborů. Tak nemel pí.čoviny o gymnáziích, špekoune. reagovat zde

Podobné příspěvky:
  1. FIS VŠE OBTÍŽNOST? - Ostatní
  2. Vysoká škola ekonomická - FPH - magisterské studium - obtížnost - Vysoká škola ekonomická v Praze
  3. Obtížnost jazyků na VŠE - Vysoká škola ekonomická v Praze

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 19.03.2024 23:05:36.