FIS - Informační média a služby


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 02.03.2016 20:26:03, Marko, zhlédnuto: 961x, reakcí celkem: 5Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhojte,

chcem sa Vás spýtať, čo si myslíte o tomto novom obore na FISke? Nedávno zverejnili študijný plán ( http://kizi.vse.cz/wp-content/uploads/2016/01/Studijn%C3%AD-pl%C3%A1n-IMES.pdf ) ... Chcem sa Vás spýtať, aká môže byť asi náročnosť štúdia (a aká v porovnaní s Aplikovanou informatikou na FIS .. teda ľahšie/ťažšie ako AP .. ) a taktieť, či uvádzané uplatnenie absolventa je reálne alebo nie ...

Taktiež, ak by tu bol niekto z oboru Aplikovanej informatiky a mal chvíľu čas, mal by som zopár otázok, ktoré potrebujem zodpovedať :)

Email: pira.markogmailcom
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.03.2016 10:27:40, ****) Ahoj,
    na úvod upozorním, že nejsem studentem aplikované informatiky, nejedná se proto o názor toho nejpovolanější. Mám však jistý přehled v informatických oborech v Praze a v tom, co studium informatiky obnáší, věřím proto, že zvládnu alespoň trochu relevantně zhodnotit.
    Aplikovaná informatika je vcelku volný studijní plán, kde si své zaměření, díky většímu množství kreditů volíš sám. Úzce se specializuješ až na magistrovi, kdy se obory dělí. Hlavní rozdílu aplikované informatiky a IMES vnímám v menším množství volitelných předmětů, jak výběrem, tak samotnou kreditovou dotací. Jestli to správně chápu, jedná se o profesního bakaláře, je proto pochopitelné, že plán je tak úzce předepsaný, abys byl „ready-to-use“. IMES má spoustu vlastních předmětů (jedná se o všechny s identem začínajícím 4IZ1**, krom Informačních a komunikačních technologii). Má pak spoustu povinných předmětů, které jsou spíše praktičtější rázu a přímo použitelné v nějaké „distribuci informací“. Například jsou tam předměty XML, WEB 2.0 nebo Webové technologie (ke kterým již není možné dát navazující webové aplikace, tzn. Omezují se jen na minimum HTML, CSS, JS). Plánu pak znatelně chybí některé předměty, které jsou nezbytné pro obecnější studium informatiky. Například z diskrétní matematiky se toho asi moc nedozvíš, protože v plánu chybí matematické základy informatiky a kvantitativní management (čuměl jsem jak vyoraná myš, když jsem prvně zjistil, co se pod takovým názvem schovává :-D ). Dále chybí obecnější předměty k vývoji komplikovanější aplikaci, jako základy softwarového inženýrství a analýza a návrh IS.

    Náročnost si zhodnotit netroufnu. Je zde mnoho nových předmětů, které jsou velká neznámá. Rozhodně bych se ale nebál ani jednoho z oborů. ;-)

    Uplatnění nejspíše reálné je, ale situace v IT oborech je taková, že stejně nakonec budeš dělat úplně něco jiného, podle toho, za co ti nabídnou nejlepší peníze.
    Doufám, že jsem alespoň trochu pomohl.
    reagovat zde
    • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.03.2016 12:53:22, Marko) Takže z tvojho príspevku mi vyplýva, že je tam menej matematiky a viac "memorovacích", resp. praktických a využeteľných predmetom? To sa mi teda pozdáva tiež celkom dobré, lebo informatiky sa začínam nejako obávať, zvlásť, ak mám v pláne sa skôr zamerať na "IT managment" a prejsť si všetkých programovaním a tak, no neviem. Ak by som sa však vyhol o dosť matike a podrebnejšej informatike, to by sa mi páčilo :-D Lebo distribuce informácií znie tiež celkom dobre!:) Ja sa v tejto sfére zatiaľ ešte príliš neorientujem, tak prepáč, ak niektoré otázky vyznejú ***o alebo primitívne :D reagovat zde
      • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.03.2016 15:11:18, ****) Ne! Rozhodně opakem matematiky není memorování. Ty nové předměty mi obsahem známé nejsou a je to i část informatiky, které vůbec nerozumím, nehodnotím je tedy. Myslel jsem například to zařazení XML, Webu 2.0, Webových technologií a podobných předmětů do plánu na úkor nějaké základní matematiky, nebo něčeho ze softwarového inženýrství. Neznamená to, že budeš mít méně programování, znamená to, že to bude spíše povrchní a praktické, bez nějakého většího nadhledu.
        Pokud chceš IT management, měl bys volit aplikovanou informatiku, kde si budeš volit manažerské předměty, a dále pokračovat na magisterský obor Informační Management. Z IMESu by se ti navazovalo celkem špatně.
        Mimochodem, „distribuce informací“ je poněkud ***ní termín, který jsem v předchozím příspěvku vymyslel, protože mě nenapadlo, jak to lépe shrnout. Nepovažuj to za nic zavedeného! :D

        kdosi:To zcela jistě je, ale to se týká znalostního inženýrství. Nemusí to nutně znamenat vysokou kvalitu toho nového oboru.
        reagovat zde
        • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.03.2016 17:14:42, kdosi) Katedra je natolik kvalitní a lidé na ní jsou v řadě oborů špička, takže nevidím důvod pro to, aby i nový obor nebyl dobrý. Třeba to bude nějaký pátek trvat, než si obor sedne, ale to je tak vždy. Zmíněné znalostní inženýrství ze stejné katedry má tak dobrou pověst, že pokud vím, je na něj hodně nával i z venku.
          Mj. na FISce došlo k zásadním změnám, odešel prof. Voříšek, a např. garantem Ph.D. studia je doc. Svátek právě z KIZI.
          Za sebe cokoliv, co pochází z KIZI, doporučuju, student získá kvalitní vzdělání. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.03.2016 12:46:23, kdosi) KIZI je velmi slušná katedra, na které jsou mj. absolventi VŠE a absolventi z MFF UK. Navíc řada lidí z KIZI působí v UTII a dříve i v UI (Akademie věd), čili vyučující mají rozhled, kontakty atd. To zabraňuje tomu, aby si tam cosi učili, co nemá hlavu a patu, což se na izolovaných školách děje. Obecně uplatnění z FIS je výborné ze všech oborů. reagovat zde

Podobné příspěvky:
  1. Informační média a služby - Vysoká škola ekonomická v Praze
  2. VŠE FIS - Informační systémy a technologie - Vysoká škola ekonomická v Praze
  3. CR nebo letecké služby v CR pro absolventy VOŠ? - Vysoká škola obchodní v Praze, o.p.s.
  4. Obor-Služby letecké dopravy v cestovním ruchu - Vysoká škola obchodní v Praze, o.p.s.
  5. VSO Praha-Služby letecké dopravy v cestovním ruchu - Ostatní
  6. FEK - Bc. Informační management (IM) - vyplatí se mi to v mém případě? - Západočeská univerzita v Plzni
  7. Veškeré seminární a záp. práce oboru Média - Zkoušky, zápočty, státnice

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 19.03.2024 23:05:36.