Optometrie UPOL


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 12.10.2016 17:35:51, Denisa, zhlédnuto: 777x, reakcí celkem: 4Reagovat na příspěvek
Zdravím,
jsem studentka medicíny UPOL a je teprve zimní semestr a mně začal v hlavně hrozný zmatek. Přemýšlím, že bych příští rok šla na optometrii, protože nevím, zda ta kvanta učení budu zvládat a ani nevím, jestli ta dřina a 6 let v knihách fakt stojí za to :( a navíc bych co nejdřív chtěla žit s přítelem, což by se mi splnilo na optometrii snáz než na medicíně. Chtěla bych se zeptat, zda je tady někdo, kdo studuje/studoval obor optometrie na přf v Olomouci. Zajímalo by mě, co od toho očekávat nebo na co si dát pozor atd. Co je tam obtížného a nějaké všeobecné informace abych si třeba tímto přestupem ještě víc nezavařila...
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (13.10.2016 11:34:24, x) Záleží na oboru, ve kterém bys pracovala. Tak například v hygienické službě (Státní zdravotní ústav, Krajské hygienické stanice,...) nebo v patologii se vůbec neslouží, praktický lékař může sloužit LSPP, ale v zásadě když nechce, nemusí (a současné nápady zavádějící takovou povinnost by narazily na Ústavu). Podobně je poměrně málo služeb např. v dermatologii nebo třeba v rehabilitaci, většinou je to také spíš o tom, zda ten který lékař chce sloužit. Takže pokud budeš chtít a neosloví tě třeba anesteziologie, tak budeš mít po promoci práci standardní délky. No a jako praktik bys mohla mít třeba i návštěvní službu (objíždění málo pohyblivých důchodců, t.č. tak mizerně hrazené, že to skoro nikdo nedělá) koňmo, ať je trocha legrace ;-)

    Alternativou bez služeb je i to, že zůstaneš na fakultě na teoretickém pracovišti. Je to sice méně placené než klinika (i když u některých nemocnic je to jen díky tomu, že na fakultě se neslouží), ale asi se to bude zlepšovat, protože ústavy, na kterých by měli být zejména lékaři, jsou často na hraně kolapsu. reagovat zde