Proč nejít studovat VŠCHT, názor, hodnocení, studium


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 28.03.2020 04:05:18, Svatopluk, zhlédnuto: 5463x, reakcí celkem: 27Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhoj, jsem magisterský student FJFI (Jaderka), proč tedy budu psát o VŠCHT? Řada mých kamarádů/kamarádek, včetně mé drahé polovičky, šla na tuto školu. Ti co přežili prvák toho pak celé studium litovali. A protože jsem grafoman, přítelkyni se to psát nechce a nemám teď co dělat, pokusím se Vám vysvětlit, proč byste je neměli následovat.
1) Proč obecně nejít studovat chemii?
Ok, jsi holka na střední (týká se to pochopitelně i kluků) a přemýšlíš kam půjdeš na vysokou, baví tě přírodní vědy, celkem ti jde matematika, celkem se učíš, máš dobré známky. Škol jako ČVUT, nebo MFF se bojíš, protože to na tebe bude moc technické a bojíš se že to tam nezvládneš. Volíš tedy chemii, protože to vidíš jako něco mezi. Pokusím se ti vysvětlit, proč by sis to měla rozmyslet.
A) Platy
Ne, platy v chemii skutečně nejsou vysoké, pochopitelně i zde se najdou vzácné výjimky. Čeká tě stejný nástupní plat jako ty, co se 5 let flákali na hnojárně, polovinu co dostanou absolventi FS, nebo VŠE a zhruba čtvrtinu toho co jsou běžné nástupní platy po některých oborech MFF, FELu, nebo FJFI.
B) Ne, fakt nepomůže, že jsi dobrý student
Tohle je hrozně oblíbené klišé: "Nízké platy se týkají jen těch hroších studentů." Nikoho v praxi nezajímá jestli jsi vystudovala na červený diplom, spíš naopak, průměrní, či mírně podprůměrní studenti jsou zpravidla ti co vydělávají nejvíce.
C) Školy
Ačkoliv zde budu hejtit primárně VŠCHT, tak nechci aby sis z toho odnesla, že špatná je jen VŠCHT, co jsem slyšel, tak všechny ostatní chemické školy na tom nejsou o mnoho lépe a trápí je více méně to samé.
D) Alternativy nejsou tak náročné