Vysoká škola ekonomie a managementu - ZKUŠENOST

Kategorie: Ostatní


Zobrazit reakce: od nejnovější - strom chronologicky

Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 29.03.2020 18:11:44, Markéta, zhlédnuto: 1709x, reakcí celkem: 4Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekMoje zkušenost s VŠEM
Studuji bakalářské studium na VŠEM již čtvrtým rokem a přesto, že jsem neudělala státnice na první pokus mohu říct, že jsem se studiem spokojena.
Studium jsem zahájila hned po maturitě na gymnáziu a zpočátku jsem měla problém zorientovat se v systému školy. Za čtyři roky mého studia se systém přizpůsobení nových studentů velmi posunul a spousta lidí z vyšších ročníků je k dispozici mladším studentům. Velmi pozitivně se k problému postavilo studijní oddělení a pořádá akce pro zahájení studia, kde podrobně vysvětluje kroky pro snadnější adaptaci studentů na vysokoškolský systém.
Zpočátku jsem žila v tom, že je systém na všech školách stejný – dva semestry, zkouškové období. Později jsem ale zjistila, že na naší škole je systém velmi odlišný od ostatních a pro mě, subjektivně, mnohem lepší. Máme tři trimestry a zkouškové období, které trvá dle platební úrovně školného od 10 do 12 měsíců. Předměty nejsou voleny, jsou vázány na specializaci studenta, předmět však může ukončit kdykoli během roku po ukončení výuky.
Volitelným předmětům se ve škole říká „praktické aplikace“, – to proto, že jsou vždy přednášeny odborníky s praxe. Předměty jsou voleny začátkem každého trimestru a jsou složeny převážně z pěti až šesti výukových soustředění po třech hodinách. Toto není pravidlem, každý vyučující si určuje délku výuky sám. Praktické aplikace se ukončují v určeném termínu, který je třeba splnit, přítomnost studenta je povinná. PA jsou ohodnoceny kredity po splnění daného výstupu, které musí každý student splnit do konce studia.