Zde je prostor pro Vaši reklamu.
Kontaktujte nás.
Vložit nový.
Kategorie.
Vysoké školy.
Přidej se k nám.
Anketa.
Kde při studiu bydlíš?

Na koleji (26%)
 
V podnájmu (24%)
 
Ve vlastním bytě (19%)
 
U rodičů (29%)
 

Celkový počet odpovědí: 4887.
Napiš nám.
Upozorni nás na chybu,
navrhni doplnění.
Zpětné odkazy.

Nikdy nekončící diskuze: státní či soukromá


09.07.2014 20:25:32, Jarda Volák, zhlédnuto: 7698x, reakcí celkem: 21Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekNázor na lítý svár o kredibilitě vysokoškolských titulů ze soukromých vs. veřejných škol.

Ani já jsem neodolal a pročítal jsem různé diskuze a porovnával názory obou nesvářených stran. Kdo má lepší uplatnění na trhu práce, kdo si „koupil titul“, stovky žáků ve třídách, kdo v životě nedělal přijímačky. Téměř křížové výpravy na život a na smrt zarytých obhájců jednoho či druhého názoru.

Nedá mi to a tak se i já podělím o své názory. Třeba najdu pár zastánců, spíše ale očekávám, že vytyčím další bitevní pole.

Oč jde v tomto sporu: zda je lepší či horší studium na vysoké škole soukromé či veřejné.
Jedním ze zásadních argumentů přívrženců veřejných škol je, že absolventi soukromých škol si titul koupili a tudíž nemá takovou váhu (pokud vůbec nějakou).

Je poměrně zajímavé a upřímně mě nenapadá jediný obor v naší společnosti, ve kterém by ještě dnes platila tato premisa – tedy, že když něco dostanu zdarma je to lepší než něco za co si zaplatím. Možná by stálo za rozbor, co a kdo tento mýtus přiživuje.

Raději půjdete k doktorovi do veřejné nemocnice nebo ke specialistovi na soukromou kliniku?
Dáte si raději oběd ve školní menze nebo v restauraci přes ulici?

Samozřejmě se školou to není tak jednoduché a jednoznačné, jen jsem chtěl poukázat na zvláštní odolnost tohoto mýtu. Co je veřejné je lepší.

Ona celá ta debata, která se na toto téma vede, mě upřímně přijde postavena na nesmyslných základech – z nějakého důvodu se vžil předpoklad, že kvalitní studium znamená obtížné zkoušky. Bylo by však hodně smutné, kdyby se 2-3-5 let života jedince smrsklo do několika chvil před zkoušejícím.

Předpoklad, že studium je pouze o skládání zkoušek a nakonec ze zisku vytouženého titulu, je prosté nepochopení důvodu studia.

Základem studia by mělo být získávání znalostí a zkušeností. Ideálně zkušeností vlastních (praxe) tak i ostatních studentů (společné týmové projekty) a zejména vyučujících (přednášky). Pozorovatelný rozdíl mezi soukromým a veřejným školstvím je jistě v nabídce vyučujících. V soukromém školství je více praktiků, provozujících vlastní podnikání ve veřejném sektoru více akademiků se vědeckou dráhou. Je jistě na Vás zvolit si cestu, která je Vám bližší, ale já osobně neumím rozhodnout, které z těchto směřování je lepší. Dle mého jsou zapotřebí oba směry.

Co je alfou a omegou sváru obou skupin je úroveň zkoušek. Jak jsem se již zmínil, nepovažuji toto za podstatné, přesto stejně tak jako na veřejné i na soukromé škole se vyskytují předměty, které jsou snadné a splnění jejich podmínek je nenáročné, stejně tak jsou zastoupeny předměty „eliminační“, které prověřují schopnosti studentů intenzivněji. Co se týče nároků na přípravu k těmto zkouškám, nijak významně se neliší mezi s sebou školy soukromé a veřejné. V zásadě to znamená, přečíst a pochopit několikaset stránkové publikace a látku nejen vstřebat, ale také ji pochopit a být schopen v souvislostech interpretovat.

Co by však mělo být zásadní pro hodnocení kvality, není až tak obtížnost zkoušek, ale vybudování vhodného prostředí a podmínek pro získávání vědomostí. V tomto směru považuji soukromé školy za úspěšné. Individuálnější přístup a přiměřený počet studentů v posluchárnách stejně jako vybavené knihovny jsou důkazem lepší práce soukromých škol. Svůj význam má i vlastní publikační činnost a literatura přímo cílená na osnovy dané školy.
Stejně jako u ostatních položek životopisu je i v případě vzdělání liché vytvářet si názor jen a pouze na základě papíru. Je nezbytné člověka poznat a získat o něm alespoň nějakou představu založenou na skutečnosti.

Soukromé školy nabízí možnost kvalitního vzdělávání a je čistě na osobnosti studenta, zdali tuto nabídku využije a bude své vzdělání prohlubovat, nebo zdali zvolí cestu nejmenšího odporu a k získání titulu dojde s maximální snahou vyhnout se všem pokusům o zúrodnění jeho mysli a vědomostí.

Neumím posoudit do jaké míry, je možnost tohoto odporu k vědomostem uskutečnitelná na různých školách, ale bohužel toto nemá co dočinění s kvalitou školy ať soukromé nebo veřejné, ale pouze a jen s morální integritou toho kterého jedince.

Škola dává možnost vzdělávat a prohlubovat své znalosti a zkušenosti a tak je to správné a tuto roli VŠFS naplňuje dobře. To zda bude tato možnost využita či ne, již není v moci vzdělávacího zařízení, ale studentů samotných.


Email: dna21centrumcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (11.07.2014 16:20:53, Jelení lůj) Studium na VŠE doporučuju všem. Ta škola patří i mezi TOP 4 v Praze (UK, VŠE, ČVUT, VŠCHT), konečně si nemusím připadat trapně. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (11.07.2014 16:18:42, Jelení lůj) Pokud mám být zcela upřímný, tak kvalita studentů na VŠFS byla o mnoho nižší, ale občas se někdo schopný opravdu najde i tady. Já sám jsem se intenzivně připravoval, abych přijímačky udělal, nikdo z mých kamarádů je nesložil, bylo to pro ně moc těžký, spíše teda nic neuměli, pokud mám být opět trochu více upřímný. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (11.07.2014 09:05:32, Yarda) Systém není dokonalý, protože jej tvoří nedokonalí lidé. Já jsem se s podobným postojem ze strany vyučujících nikdy nesetkal (díky Bohu). Určitě nejsou všechny školy stejně kvalitní a uplácení, kupování zkoušek a jiné věci asi vždycky existovat bude, ale tohle funguje bez vyjímky mezi soukromým i veřejným sektorem. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (11.07.2014 09:01:08, Yarda) Ono obecně srovnávat bakalářské a magisterské studium dost dobře nejde, opravdu je tam enormní rozdíl v objemu s tím naprosto souhlasím. Myslím, že jste chodícím důkazem toho, že i na soukromé škole mohou studovat lidé kvalitní a schopní. Do jaké míry se na Vašem úspěchu u přijímaček a dalším úspěšném studiu podílí základy z bakalářského studia je otázkou, ale to není v tomto sporu podstatné. Důležité je, že student soukromé školy, má kvality srovnatelné se studenty veřejných škol. Tedy - student soukromé školy se nerovná neproduktivnímu darmožroutovi, jak je přesvědčena Alžběta. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 16:56:35, Jelení lůj) Ahoj Jardo, kdysi jsem si myslel to samé. Vystudoval jsem bakaláře v oboru Řízení podniku a podnikové finance na VŠFS, pak se hlásil na VŠE, kam se tentokrát i dostal. Vystudoval jsem Fakultu podnikohospodářskou, VŠE. A můžu ti upřímně říct, že jen na ekonomii 2 jsem se za ten semestr musel učit víc než za celýho bakaláře na VŠFS dohromady. Zkouška byla ústní a podkladů bylo opravdu k posrání. 2 knížky o skoro tisíci stránkách + ještě věci na víc!! Vím, že je to pro tebe možná těžko k uvěření, ale opravdu Ti říkám pravdu, sám jsem byl z toho přechodu na VŠE v šoku. VŠFS byla oproti tomu opravdu procházka růžovou zahradou. Tím na tu školu nechci házet špínu, je to má alma mater, ale fakt je ten, že je na úplně jiným levelu a já už v tomto ohledu pak taky dost prozřel.
    reagovat zde


Podobné příspěvky:
  1. Kdybych šel na klasickou biflovací vysokou školu, nikdy bych nebyl tam, kde jsem - Sponzorované
  2. Veřejná, nebo soukromá: jak si stojí univerzity v očích veřejnosti? - University of New York in Prague, s.r.o.

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením článku (příspěvku) souhlasíš s jeho zveřejněním na webu Vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné článek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného článku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Je zakázáno používat cizí zdroje bez jejich uvedení.
  6. Je zakázáno používat vulgární slova.

Pravidla zobrazení

  1. Článek musí být schválen.
  2. Za obsah článku odpovídá jeho autor.
  3. Obsah článku musí být vysokoškolské tématiky.
  4. Vložení PR článku (kategorie Sponzorované) podléhá platnému ceníku.
  5. Komentáře k článku (pokud jsou povoleny) se zobrazí ihned po jejich vložení.

Pravidla provize

  1. Nárok na provizi vzniká dnem zveřejnění článku na webu Vejska.cz.
  2. Provize bude uznána pouze u článků, které jsou vlastním dílem jejich autorů.
  3. Provize bude připsána na uvedený účet (za splnění bodu 1) do 14 dní.
  4. Provizi lze nárokovat pouze u článku, u kterého bylo uvedeno číslo účtu.
  5. Výše provize je 100 Kč za každý schválený článek.
  6. Minimální vyplácená částka provize je 100 Kč.
  7. Provizi nelze kombinovat s běžícími soutěžemi.
  8. Tato akce je platná do odvolání.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 18.05.2024 16:30:38.