Zde je prostor pro Vaši reklamu.
Kontaktujte nás.
Vložit nový.
Kategorie.
Vysoké školy.
Přidej se k nám.
Anketa.
Kde při studiu bydlíš?

Na koleji (26%)
 
V podnájmu (24%)
 
Ve vlastním bytě (19%)
 
U rodičů (29%)
 

Celkový počet odpovědí: 4887.
Napiš nám.
Upozorni nás na chybu,
navrhni doplnění.
Zpětné odkazy.

Nikdy nekončící diskuze: státní či soukromá


09.07.2014 20:25:32, Jarda Volák, zhlédnuto: 7698x, reakcí celkem: 21Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekNázor na lítý svár o kredibilitě vysokoškolských titulů ze soukromých vs. veřejných škol.

Ani já jsem neodolal a pročítal jsem různé diskuze a porovnával názory obou nesvářených stran. Kdo má lepší uplatnění na trhu práce, kdo si „koupil titul“, stovky žáků ve třídách, kdo v životě nedělal přijímačky. Téměř křížové výpravy na život a na smrt zarytých obhájců jednoho či druhého názoru.

Nedá mi to a tak se i já podělím o své názory. Třeba najdu pár zastánců, spíše ale očekávám, že vytyčím další bitevní pole.

Oč jde v tomto sporu: zda je lepší či horší studium na vysoké škole soukromé či veřejné.
Jedním ze zásadních argumentů přívrženců veřejných škol je, že absolventi soukromých škol si titul koupili a tudíž nemá takovou váhu (pokud vůbec nějakou).

Je poměrně zajímavé a upřímně mě nenapadá jediný obor v naší společnosti, ve kterém by ještě dnes platila tato premisa – tedy, že když něco dostanu zdarma je to lepší než něco za co si zaplatím. Možná by stálo za rozbor, co a kdo tento mýtus přiživuje.

Raději půjdete k doktorovi do veřejné nemocnice nebo ke specialistovi na soukromou kliniku?
Dáte si raději oběd ve školní menze nebo v restauraci přes ulici?

Samozřejmě se školou to není tak jednoduché a jednoznačné, jen jsem chtěl poukázat na zvláštní odolnost tohoto mýtu. Co je veřejné je lepší.

Ona celá ta debata, která se na toto téma vede, mě upřímně přijde postavena na nesmyslných základech – z nějakého důvodu se vžil předpoklad, že kvalitní studium znamená obtížné zkoušky. Bylo by však hodně smutné, kdyby se 2-3-5 let života jedince smrsklo do několika chvil před zkoušejícím.

Předpoklad, že studium je pouze o skládání zkoušek a nakonec ze zisku vytouženého titulu, je prosté nepochopení důvodu studia.

Základem studia by mělo být získávání znalostí a zkušeností. Ideálně zkušeností vlastních (praxe) tak i ostatních studentů (společné týmové projekty) a zejména vyučujících (přednášky). Pozorovatelný rozdíl mezi soukromým a veřejným školstvím je jistě v nabídce vyučujících. V soukromém školství je více praktiků, provozujících vlastní podnikání ve veřejném sektoru více akademiků se vědeckou dráhou. Je jistě na Vás zvolit si cestu, která je Vám bližší, ale já osobně neumím rozhodnout, které z těchto směřování je lepší. Dle mého jsou zapotřebí oba směry.

Co je alfou a omegou sváru obou skupin je úroveň zkoušek. Jak jsem se již zmínil, nepovažuji toto za podstatné, přesto stejně tak jako na veřejné i na soukromé škole se vyskytují předměty, které jsou snadné a splnění jejich podmínek je nenáročné, stejně tak jsou zastoupeny předměty „eliminační“, které prověřují schopnosti studentů intenzivněji. Co se týče nároků na přípravu k těmto zkouškám, nijak významně se neliší mezi s sebou školy soukromé a veřejné. V zásadě to znamená, přečíst a pochopit několikaset stránkové publikace a látku nejen vstřebat, ale také ji pochopit a být schopen v souvislostech interpretovat.

Co by však mělo být zásadní pro hodnocení kvality, není až tak obtížnost zkoušek, ale vybudování vhodného prostředí a podmínek pro získávání vědomostí. V tomto směru považuji soukromé školy za úspěšné. Individuálnější přístup a přiměřený počet studentů v posluchárnách stejně jako vybavené knihovny jsou důkazem lepší práce soukromých škol. Svůj význam má i vlastní publikační činnost a literatura přímo cílená na osnovy dané školy.
Stejně jako u ostatních položek životopisu je i v případě vzdělání liché vytvářet si názor jen a pouze na základě papíru. Je nezbytné člověka poznat a získat o něm alespoň nějakou představu založenou na skutečnosti.

Soukromé školy nabízí možnost kvalitního vzdělávání a je čistě na osobnosti studenta, zdali tuto nabídku využije a bude své vzdělání prohlubovat, nebo zdali zvolí cestu nejmenšího odporu a k získání titulu dojde s maximální snahou vyhnout se všem pokusům o zúrodnění jeho mysli a vědomostí.

Neumím posoudit do jaké míry, je možnost tohoto odporu k vědomostem uskutečnitelná na různých školách, ale bohužel toto nemá co dočinění s kvalitou školy ať soukromé nebo veřejné, ale pouze a jen s morální integritou toho kterého jedince.

Škola dává možnost vzdělávat a prohlubovat své znalosti a zkušenosti a tak je to správné a tuto roli VŠFS naplňuje dobře. To zda bude tato možnost využita či ne, již není v moci vzdělávacího zařízení, ale studentů samotných.


Email: dna21centrumcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 16:31:47, Alžběta) Je pravda, že studenti na prezenční formě studia stráví učením mnohem více času, údajně až o 100 % více než na dálkové formě, alespoň podle nejnovějšího průzkumu, který školy pořádaly.

    Čest učitele je věc sice hezká, ale když tlačí vedení, jsou jen 2 možnosti-odejít, nebo snížit nároky. Pakliže si bude chtít dotyčný práci zachovat, sníží nároky. Na toto téma už byly desítky výpovědí různých učitelů, kteří o tomto, těchto praktikách hovořili, nehledě na to, že to studentům někteří, kteří pak zůstanou, dávají i náležitě sežrat, a to hláškami typu "vaši školu by vystudovala i cvičená opice" a podobně...je to dan za tu ohromnou benevolenci u zkoušek...

    reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 16:20:11, Alžběta) Možnost získávání informací? Na to ti stačí pernice do knihovny, ne "studium" na vš. :D reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 14:50:23, Yarda) Nároky zkoušejících se určitě liší, ale nesváděl bych to přímo na zařízení ve kterém fungují, ale spíše k jeho konkrétní osobě. Nicméně věřím, že jsou školy, kde k nějakému tlaku ze strany vedení může docházet a ohroženější v tomto směru jsou soukromé školy nicméně ani veřejné nejsou výjimkou. Každopádně učitel by měl mít svoji odpovědnost a řekněme čest a chtít po studentech, aby si přeci jen něco z přednášek odnesli.

    Druhou věcí, na kterou bych chtěl reagovat jsou zmiňované testy. Zcela upřímně testy jsou nejhloupější a nejabsurdnější forma zkoušení jaká existuje - jednoduchá na opravování, ale opravdu o úrovni studenta absolutně nic nevypovídá. Testy, které popisujete jsou jejich králem. Měl jsem tu čest testy z VŠEM vidět a upřímně - to není o zjišťování toho co student ví, ale test slovíčkaření, pozornosti a schopnosti ignorovat souvislosti rozsáhlejších celků. Toto opravdu nepovažuji za cestu, která by ověřila, že student látku chápe a umí se získanými vědomostmi pracovat.

    Souhlasím, že většina lidí na soukromých školách studuje dálkově, nicméně nesnižoval bych jejich kvality pod úroveň prezenčních studentů. Jsou to lidé více zaměření na praxi, ale tak to bylo a vždy bude u dálkových / kombinovaných studentů bez ohledu na zřizovatele školy.

    Možná tedy ten spor není o úrovni veřejná / soukromá škola, ale o úrovni prezenčních / dálkových studentů. Kdo je podle Vás lepší? reagovat zde
    Email: dna21centrumcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 14:28:02, Pepa) "Nároky dané osnovami se jistě významně lišit nebudou, takže v principu se bavíme o náročnosti zkoušejících"

    Studoval jsem na MUP, veřejnou správu, v sylabu jsme měli věci, které jsme nebrali vůbec nebo jen proletěli rychlostí blesku. Takže jde opravdu o ty nároky zkoušejícíh, které jsou na soukromé škole celkem nízké. Učitelé mají jiný metr, oni ho ale musí mít, jinak by je vyrazili.
    Asi takhle, ukážu ti to i na příkladu kamaráda na VŠEM, chtěli tam jednu dobu zavést testy podobné testům na VŠE (veřejná škola), takže dali do možností v testu více správných odpovědí a body dávali jen za zcela správně označenou odpověd, tzn. kompletně označenou odpověd, byl to ale masakr, a tak to museli opět to změnit.
    UJAK-opět testy primitivní na abcd, vždy jen jedna správná odpověd a možnost zkusit test vícekrát.
    Obtížnost otázek je taky zcela jiná-otázky jsou primitivní a jasné.
    Takže jde jednak o způsob vyhodnocení testu, který je velmi mírný, a pak taky i o náročnost testu, která je rozdílná, jinak by většinu museli vyhodit už po prvním semestru.
    Většina lidí na soukromkách je na dálkovém, mají práci a učí se sporadicky, jejich znalosti jsou tak neporovnatelně nižší ve srovnání s člověkem, co je na prezenční formě studia na lepší škole a má povinné semináře několik dní v týdnu, kde musí diskutovat (body za aktivitu), psát průběžné testy a dělat prezentace. Pak se ještě učí nonstop ve zkouškovým.
    Kdyby člověk musel učení obětovat tak moc času na soukromé, tak to 95 % lidí nedá.
    To píšu zcela objektivně. Na MUP jsem sám šel proto, že jsem tušil, že tam ten titul získám s minimálním úsilím. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (10.07.2014 06:57:52, Yarda) Nároky dané osnovami se jistě významně lišit nebudou, takže v principu se bavíme o náročnosti zkoušejících. Tím se dostáváme zpátky k úvodní úvaze, tedy, že smrsknout studium na překonávání milníků ve formě zkoušek je velmi omezený přístup. Jistě jsou studenti, kteří se snaží absolvovat studium s minimem úsilí a pokud možno maximálně se vyhnout jakýmkoliv jiným informacím. Takto to jde dělat jak na soukromé tak na veřejné škole. Jen s tím rozdílem, že na veřejné škole takový student pravděpodobně nedostuduje a na veřejné buď nedostuduje nebo riziko ztráty již zaplaceného školného jej nakonec donutí k minimální nezbytné aktivitě. Nicméně opravdu si myslím, že zkoušky jsou jen nezbytným zlem, tím hlavním by měla být možnost získávání informací.

    Co se týká Vámi popsané úvahy zaměstnavatele - jistě mohou takto někteří personalisté fungovat, ale je to pouze o lidech, protože s reálnou kvalitou zaměstnance to nemá nic společného. Důvodů pro volbu té které konkrétní školy může být mnoho a všechny tyto možnosti smrsknout na variantu "titul s minimální námahou" je dost hloupé. reagovat zde
    Email: dna21centrumcz


Podobné příspěvky:
  1. Kdybych šel na klasickou biflovací vysokou školu, nikdy bych nebyl tam, kde jsem - Sponzorované
  2. Veřejná, nebo soukromá: jak si stojí univerzity v očích veřejnosti? - University of New York in Prague, s.r.o.

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením článku (příspěvku) souhlasíš s jeho zveřejněním na webu Vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné článek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného článku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Je zakázáno používat cizí zdroje bez jejich uvedení.
  6. Je zakázáno používat vulgární slova.

Pravidla zobrazení

  1. Článek musí být schválen.
  2. Za obsah článku odpovídá jeho autor.
  3. Obsah článku musí být vysokoškolské tématiky.
  4. Vložení PR článku (kategorie Sponzorované) podléhá platnému ceníku.
  5. Komentáře k článku (pokud jsou povoleny) se zobrazí ihned po jejich vložení.

Pravidla provize

  1. Nárok na provizi vzniká dnem zveřejnění článku na webu Vejska.cz.
  2. Provize bude uznána pouze u článků, které jsou vlastním dílem jejich autorů.
  3. Provize bude připsána na uvedený účet (za splnění bodu 1) do 14 dní.
  4. Provizi lze nárokovat pouze u článku, u kterého bylo uvedeno číslo účtu.
  5. Výše provize je 100 Kč za každý schválený článek.
  6. Minimální vyplácená částka provize je 100 Kč.
  7. Provizi nelze kombinovat s běžícími soutěžemi.
  8. Tato akce je platná do odvolání.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 18.05.2024 16:30:38.