komentář o VŠEM

Kategorie: Ostatní


Zobrazit reakce: od nejnovější - strom chronologicky

Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 22.01.2009 22:32:41, student, zhlédnuto: 9383x, reakcí celkem: 50Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekJako student 3. ročníku kombinovaného studia na VŠEM nabízím pár referencí z vlastní zkušenosti. Kvalita přednášek až na 2 nebo 3 výjimky slušná. Velká část pedagogů učí zároveň na jiných vysokých školách nebo jsou to kvalifikovaní lidé z praxe. Studijní materiály až na výjimky na dobré úrovni. Náročnost zkoušek přiměřená, rozhodně ne přehnaná. Je pravda, že velká přísnost na zkouškách k jakémukoli opisování nebo podvádění je dost neobvyklá, ale naprostá většina studentů se s tím sžila a nemá s tím problém. Zkrátka si rozmyslíte podvádět, než riskovat vyloučení ze školy. Pro většinu studentů jsou větším problémem seminární práce - 9 seminárních prací za bakalářské studium + bakalářská práce je časově náročná a stresující záležitost, zvláště pro ty kteří jsou na kombinovaném studiu a přitom ještě pracují. Souhrnem by se dalo říct, že kolegů studentů z těch, které znám, jsou celkem spokojeni. Jen ty seminární práce. Kdyby těch nebylo nebo kdyby jich bylo alespoň míň. Ale seminární práce v podobném množství jsou i na některých jiných školách. Na druhou stranu si alespoň uvědomíte, že dokončení studia na této škole vyžaduje určité úsilí a že to zkrátka nedostanete zadarmo.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2016 20:24:31, Jan Weber) Pocitacove zdatnemu studentovi nedela problem si sablonu nastavit podle pokynu. Pokud bych mel tohle zvazovat jako zasadni argument proc nejit na nejakou skolu, to bych na tom musel byt hodne spatne. reagovat zde
    Email: ambroseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2016 20:19:50, Jan Weber) A jak jsi ho overoval, experte? Ja jen ze mi nic neprislo... A kdyz uz se navazis do anonymnich mailu, tak bud od te dobroty a nepodepisuj se "x". A vubec... s nekterymi lidmi nema cenu diskutovat. To se dela jen s temi, co chteji nejen hovorit, ale take naslouchat a premyslet o nazoru protistrany. reagovat zde
    Email: ambroseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2016 20:09:14, x) Nebudu se vyjadřovat k ostatnímu, ale k tomuhle musím: "na VŠEM je cca 35 stránkový manuál na psaní odborných prací a pokud jej nedodržíte - např. máte o 0,5cm posunuté okraje, tak máte smůlu a prostě vás k obhajobě nepustí". Na normální škole je k dispozici šablona, do které student svůj text napíše a ten je okamžitě správně naformátovaný. Na těch více počítačově zdatných to je v TeXu nebo LaTeXu, na těch méně počítačově zdatných ve Wordu, ale aspoň něco je všude. Samozřejmě kromě škol, které teprve v rámci BP/DP zjišťují, jestli vůbec student umí na základní úrovni ovládat počítač. Pokud VŠEM skutečně bazíruje na vzhledu, který sama nedodá, tak to o ní hodně vypovídá. Potenciální zájemci by to měli zvážit. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2016 17:55:26, x) Jedna věc je každopádně pozoruhodná a stojí za to, aby byla zdůrazněna. Takové sáhodlouhé a pochvalné vyjádření, pro zvýšení věrohodnosti je dokonce doplněn e-mail. Jenže po ověření se ukazuje, že tento mail neexistuje. Navíc podobně neexistuje ani e-mail, který má výše ve svém podpisu tzv. Kamila. Závěr je, předpokládám, jasný. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (24.06.2016 16:08:04, Jan Weber) Teď už si můžu říkat o škole co chci (včera jsme odevzdali školní průkazy a vstoupili do absolventského programu) - nemusím mít strach, že za můj negativní názor mě může čekat šikana ve škole, nebo něco podobného. Rád bych zde publikoval svůj názor na školu, protože se zde poslední dobou množí jak nekritické pozitivní názory, tak i názory z opačného spektra a já si myslím, že nic není nikdy černobílé. Rád bych jen řekl, že jsem na VŠEM studoval jen kombinovanou formou Ing obor (bakaláře jsem měl z jiné školy), je mi přes 40 a 20 let se pohybuji v komerční sféře. A rozhodně mě škola neplatí, ani mi za můj názor neslibuje nějaké výhody a podobně.

    I přesto, že už můžu říct naplno svůj názor si myslím, že tak špatné to zase nebylo a není. Vadilo mi pár věcí:
    - Neustálé změny za pochodu s okamžitou platností. Kdyby byly oznamovány včas dopředu, tak mi tak nevadí, ale škola je schopna den před odevzdáním SP/BP/DP změnit pokyny (formátování a podobně) a studente udělej si to jak chceš, ale musíš to mít podle nich. Kdyby bylo jakési přechodné období, kdy už jsou k dispozici nová pravidla, ale třeba ještě 2 měsíce jsou akceptovány i práce podle původních, tak není co řešit.
    - Vadí mi to, že ne všechny zásadní informace jsou oznámeny - spousta drobných změn (přidaná jedna věta, ale s fatálním dopadem pro nás a pro naše finance) probíhá v tichosti na webu a škola asi doufá, že si jich nevšimneme, nebo to tak aspoň vypadá (viz podmínky stipendia pro tento AR, které mě stály 30.000 - kdybych věděl o změně podmínek, tak bych si dal jednu zkoušku 2x a ono by mi to v pohodě vyšlo).
    - Vadí mi nevyrovnaný obchodní vztah mezi školou a studentem, kdy velmi silně cítím user-lock, který nad námi škola má. Někdo se s tím v pohodě sžije a není to pro něj problém. Já si potrpím na fér a vyrovnanou hru a měl jsem s tím obrovské vnitřní dilema celou dobu. Lidem s podobným osobnostním nastavením bych doporučil, aby přihlášku na VŠEM dobře zvážili. Je to celé věc názoru a věc osobnostního nastavení každého z nás.
    - Těžko jsem se sžíval s tím utkvělým lpěním a důrazem na formální stránku písemných prací - když nebude úplně v pohodě po odborné stránce, můžete ji ještě obhájit a nebo dostanete horší známku. Pokud má ale práce formální nedostatky, ani vás nepustí k té obhajobě. Přišlo mi, že škola trvá více na formě, než na obsahu a to mi nepřijde v pořádku.
    - U zkoušek (testy) mi přišlo, že ten kdo si narve skripta do hlavy nazpaměť udělá zkoušku za 1 a přitom absolutně nemusí vědět, co to v té hlavě má a jak to použít. Já mám rád logické vazby - pokud chápu principy, nemusím si do hlavy rvát dlouhé litanie. U většiny testů to ale bylo hlavně o slovíčkaření. Osobně (ale zase je to věc názoru) bych v testu vzal, kdyby tam bylo víc modelových situací a řešení (tedy ne "Krizový management je když:", ale "Jaké je optimální řešení následující krizové situace"). Ale chápu, že spousta lidí má raději to slovíčkaření.
    - Co jsem špatně zkousával bylo Prohlášení studenta. Podepsat při nástupu do školy bianko "směnku" - prohlášení, že dopředu souhlasím s čímkoliv co si kdo na mě ve škole vymyslí, to mi přijde hodně za hranou.

    Na druhou stranu - trvám na tom, že získané vzdělání, vědomosti a informace mi jsou platné a mají pro mě svůj praktický význam. Rozhodně to, co umím denně používám ve své praxi (vedu svou malou firmu) a až na jednu výjimku jsou všechny předměty, které jsem měl pro mě užitečné. Ty peníze, které jsem zaplatil nebyly jen za titul, ale za dovednosti. S poměrem cena/výkon nemám nejmenší problém. Potřebuji vše od ekonomie podniku, přes marketing, management (včetně všech, co jsme měli - strategický, finanční, změnový, krizový), potřebuji řídit kvalitu (nemáme zavedené ISO, ale podle spousty věcí z norem pracujeme), potřebuji řídit lidské zdroje, plánovat inovace... Už během studia jsem zjišťoval co vše jsem dělal špatně a získané poznatky jsem začal hned převádět do praxe. Co se týče studia jako takového, nemůžu říct křivého slova. Lektoři vstřícní, až na jednu výjimku i fundovaní, většinou rozumní, dovedli odpovědět i na konkrétní dotazy z praxe, když jsem potřeboval řešit problémy ve firmě, dovedli mě nasměrovat a neměli s tím problém. Trochu jsem váhal nad smysluplností videolearningu - většinou zde lektor pouze přečetl prezentaci. Myslím si, že videolearning by mohl být pojat zajímavěji a mohl by být rozšířenější o další věci stejně, jako jsou rozšířené i off-line přednášky ve škole. Pak bych zkousnul i to, že bude o něco delší. Takto jsem neměl jiný důvod jej sledovat, než bonusové body. Dobrá vychytávka byla přednáška v MP3 - na dlouhé cesty autem výborné.

    Hodně často se řeší obhajoby (SP / BP / DP) a snaha komisí donutit vás prodlužovat. Byl jsem na jedné SP a pak už jen na DP. A nemyslím si, že by se někdo snažil někoho vyhazovat - spíš naopak. Všechny připomínky a dotazy komise byly věcné a férové a pokud dotyčný obhajovatel nebyl úplný tragéd (nebo ještě hůř: namachrovaný tragéd), tak prošel bez problémů. Komise se rozhodně nechovaly nijak zákeřně a nepřišly mi ani přísnější než na jiných školách, kam se občas zajdu tak ze srandy na obhajobu podívat. Škola se dala zvládnout tak, že vše prošlo "na první dobrou". Možná jsem měl štěstí na dobré komise, to nedokážu posoudit.

    Co se týče komunikace s SO - občas byla lehce na hlavu (odpověď typu "to je vaše odpovědnost, to si musíte zkontrolovat vy podle podmínek na webu", přitom stačilo to otevřít a kouknout a na rozdíl ode mě ty podmínky znají z hlavy a znají i svůj výklad). Rozhodně jsem se ale nikdy nesetkal s arogancí a povýšenectvím. Slečny i pan Šubrt byli vždy milí a vstřícní. Možná ten, kdo je sám arogantní až na půdu s tím má problém. Ale v tom případě mu SO jen nastavuje zrcadlo a je to o tom, že jak se do lesa volá, tak z něj huláká hajný...

    Velkou otázkou, diskutovanou na FB i tady jsou peníze a slyším zde názory, že škola udělá vše pro to, aby nás donutila prodloužit. Já jsem se s tím nesetkal. V loňském roce mne dokonce SO zapisovalo na obhajobu SP po uzávěrce, abych ji stihnul obhájit do konce srpna a nepřišel jsem o stipendium. Letos jsem o něj bohužel přišel vinou malé nenápadné změny v podmínkách, kterou nikdo nikde neoznámil a v tichosti to změnili na webu a nevšiml jsem si toho (resp. jsem si téměř jist, že na začátku AR, když jsem se tam díval (1.9.) to tam bylo jinak). Co mi nepřijde úplně v pořádku je, když si kvůli druhému pokusu o obhajobu musí lidi zaplatit celý ročník (přitom vše ostatní už mají splněno a jde jen o těch půl hodiny před komisí). Když si to jednoduše spočítám, tak mi to vychází 20.000 na hodinu času každého člena komise. To mi skutečně fér nepřijde. Stejně tak některé poplatky v sazebníku mi přijdou přetažené. Ale s tím se člověk mohl seznámit už před nástupem a nikdo ho nenutí podepsat smlouvu, že?

    Nemohu srovnávat soukromou a veřejnou VŠ, na veřejné jsem byl naposledy v roce 1994, v době kdy nebyl ani internet a nikdo netušil, že bude existovat něco jako Google a Facebook. Takže je to nesrovnatelné. Mohu ale srovnat své působení na VŠEM a mé dva kolegy, kteří před dvěma týdny absolvovali na PEK ZČU. Podle toho, jak jsem během jejich studia sledoval jak a co do školy řeší, tak měli studium nejspíše o něco náročnější. Poté, co absolvovali jsme se bavili o tom, co umí a dovedou a přijde mi, že mají spoustu vědeckých teoretických vědomostí, které jsme my neřešili a nikdo je po nás nechtěl, ale nejsem si jistý, zda jsou prakticky použitelní v soukromé firmě tak, jako my z VŠEM. Resp. na nich vidím, že se mají tady ve firmě ještě hodně co učit. V tomto má VŠEM myslím navrch. Ale je to jen můj názor. Absolvent VŠEM není bankovní analytik (pokud při škole nestudoval sám další předměty a obory), ani teoretický ekonom. Má ale výborný základ pro rozjezd vlastního podnikání, nebo pro nástup někam do liniového, nebo středního managementu (i když manažer podle mě není jen o vzdělání, ale i o vyzrálé osobnosti a ještě jsem nepotkal kloudného manažera, kterému by bylo pod 35 let).

    Mohu srovnat přístup dvou škol na kterých jsem studoval v poslední době (myslím, že za těch pár let se moc zásadního nezměnilo). Oproti minulé škole (VŠMIEP) byla VŠEM komisnější a oficiálnější. Na VŠMIEP byla ze strany vedení i vyučujících otevřenější atmosféra. Hlavní zásluhu na tom měl asi pan prorektor, který kdykoliv nás například potkal na chodbě, tak se zastavil na kus neformální řeči a ptal se, zda máme vše, co potřebujeme a jestli to, co se učíme pro nás má skutečně praktický význam. S tím jsem se tady nesetkal. Vše je řešeno formálně hodnotícími formuláři a podobně. Pokud už nám dali na VŠMIEP nekompetentního lektora, uměli ho vyměnit a přednášku pro nás zopakovat. Na VŠEM jsme měli jednoho takového tragéda, který nám neřekl vůbec nic (ani netušil co by nám měl vykládat) a když jsme si stěžovali, dočkali jsme se sice omluvy, ale že by řekli "přijeďte příští sobotu, my tu přenášku uspořádáme znovu", to nikoho nenapadlo (i když jsem to v komunikaci se SO dost okatě naznačoval).

    Toť asi vše, co jsem chtěl říct. Teď očekávám, že se na mě sesypete jako sršni... reagovat zde
    Email: ambroseznamcz


Podobné příspěvky:
  1. Doplňující fakta o VŠEM - Výběr vysoké školy
  2. První rok studia na VŠEM - Ostatní
  3. Studium VŠEM - hořká zkušenost - Ostatní
  4. VŠEM prezenční studium Bc. a Ing. - Ostatní
  5. Studium na VŠEM - Ostatní
  6. VŠEM recenze - Informace o studiu
  7. Máš na vysokou? Máš na VŠEM? - Ostatní
  8. VŠEM - studium - Výběr vysoké školy
  9. Hodnocení VŠEM - Výběr vysoké školy
  10. Studium VŠEM - Vysoká škola ekonomie a managementu, a.s.

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 14.05.2024 14:12:28.