reference


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 24.02.2013 21:38:08, Tonda, zhlédnuto: 13025x, reakcí celkem: 99Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhoj, mohl by mi někdo říct nějaké reference ke škole? Zajímala by mě psychologie a rád bych, aby se se mnou někdo podělil o osobní zážitky! Předem moc děkuji!

Email: tonda.lukasuseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (08.01.2016 17:13:59, x) Nepochybně. Je možné, že některé školy skutečně jsou skryté drahokamy. Sice tomu nevěřím, ale možné to je. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (08.01.2016 16:50:36, hehe) Ne všechny veřejné a ne všechny soukromé zveřejňují závěrečné páce. Čili jde pouze o výběr. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (08.01.2016 16:35:47, x) To je hodně špatná teorie. Pokud by jediným kritériem byly peníze, tak by to tak snad mohlo fungovat. Ale pro mnoho lidí je ještě významnějším kriteriem čas - tedy "vyjde škola vstříc mým časovým možnostem"? Troufnu si tvrdit, že veřejných škol, u kterých by bylo možné odpovědět "ano", je naprosté minimum, pokud vůbec nějaká (já takovou neznám). U soukromých nevím, ale kdyby mi nějaká taková tu možnost poskytla, tak mi bude stát i za školné.

    Reálně ovšem pochybuju, že je splněna podmínka "stejná kvalita" a že soukromé školy jsou stejně dobré jako veřejné. Aspoň podle toho, co jsem četl v jejich závěrečných pracech. Ale tvůj argument je chybný. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (08.01.2016 15:12:12, hehe) Teorie šedá, ale strom života zelený či tak nějak. To přece takto vůbec není.
    Nezanedbatelná část populace netouží studovat školy náročné, ale lehké, bezplatné, pokud možno s docházkou jednou týdně či vůbec ne, je jim zcela jedno, co se tam naučí, protože potřebují pouze slevu na daních, placení zdravotního a k tomu v lepším případě choději do práce, v horším seději po hospodách nebo/a fetujou. Tihle zaplňují některé veřejné školy, které jim rády vyjdou vstříc. Mají studenty, maji peníze. Z nekvalitních studentů pak nekvalitní doktoradni a z nich pedagoové a kruh se uzavírá. Z praxe tam raději nikoho neberou, protože nechtějí do své uzavřené (a nekvalitní) komunity nikoho pustit.
    Naopak část populace ( často již starších lidí) si potřebuje doplnit vzdělání tedy kombi a hledají instituci, kde výuka bude o víkendu, ne ve středu, kde studijní bude také o víkendu a kde se k nim nebudou chovat jako k ***cům a třeba vypíšou zkoušky navečer. Tito často zaplňují ze soukromých ty kvalitnější (vzdělání jim buď platí zaměstnavatel nebo to pro ně není problém). Pedagogové jsou lidé pocházející z veřejných ( protože soukromé Ph.D. až na drobné vyjímky) nemají nebo z praxe. A kupodivu někdy velmi dobří pedagogové. Mluvím o kombi studiu, ale to na řadě soukromých převažuje.
    Jde najít příklady pro oboje uvedené.
    reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (08.01.2016 14:43:36, Trocha ekonomické teorie) Přepokládejme, že na začátku sledovaného období jsou všechny soukromé i veřejné vysoké školy stejně kvalitní ve smyslu kvality studijních plánů, kvality jednotlivých předmětů, kvality vyučujících, vazeb na praxi,... Začínají přicházet studenti. Student váhá: Soukromou, kde bude platit školné, nebo veřejnou, kde obvykle platit nebude a studium bude jen o nákladech ušlé příležitosti a o životních nákladech? I jen přibližně racionální student bude volit veřejnou vysokou školu. Důvod je prostý, racionální zákazník neplatí víc, než kolik musí.

    Předpokládejme dále, že uchazečů je víc, než kolik jsou schopny veřejné vysoké školy přijmout ke studiu. Nahlédnutím do zpráv o přijímacím řízení lze naznat, že tento předpoklad je oprávněný. Jací studenti tedy budou přijímáni ke studiu na veřejných vysokých školách? Ti s lepšími předběžnými znalostmi, obvykle znalostmi matematiky a cizího jazyka. Tyto znalosti sice automaticky neimplikují dobré studijní předpoklady ve smyslu dobré motivace, inteligence, paměti, analytického myšlení, kreativity,..., ale se studijními předpoklady poměrně dobře korelují. Z toho důvodu se začnou na veřejných vysokých školách hromadit studenti s lepšími studijními předpoklady, zatímco na privátních ti s horšími studijními předpoklady. To povede k tomu, že se na veřejné škole objeví poptávka po náročnější výuce (nemusí být reflektována), zatímco na privátní škole se objeví tlak na snížení náročnosti výuky. Kromě toho se prostředí na veřejné vysoké škole bude více stimulující, protože větší podíl studentů schopných a ochotných hlubšího vhledu strhává k aktivnímu přístupu. Jistě, jde jen o trendy ve statistickém souboru, zejména vývoj na veřejné škole se může zvrhnout v pasivitu/opisování,.., ale opačný vývoj na privátní škole krajně nepravděpodobný. Popojeďme nyní v čase, absolventi se stávají mimo jiné i doktorandy a novou generací vyučujících. Veřejná vysoká škola bude mít svůj nejlepší dorost, na privátní budou nejlepší z podrůměrných. A tak se kvalita promítne i do učitelského sboru - a veřejné školy budou lepší než privátní.

    To byl ale model vycházející z rovných podmínek. Ve skutečnosti jsou podmínky nerovné, některé školy (zejm. VŠE a IES) mají podstatně lepší výchozí pozici než ostatní, veřejné i privátní.

    I model srovnatelných uchazečů by bylo na místě doplnit o to, že existuje několik motivací ke studiu. A opět lze naznat, že existence nezanedbatelné poptávky po bezpracném (ale zaplaceném) titulu podpoří trend poklesu kvality na privátní škole. Zde se navíc projeví i stinné stránky for-provit modelu, když časný zisk studenta, tj. diplom, převáží oddálené ztráty, tj. poznání, že ve skutečnosti nemá takový diplom váhu srovnatelnou s kvalitní veřejnou vysokou školou (nejen jako "sebenaplňující se proroctví"). reagovat zde


Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 18.05.2024 16:30:38.