Kritické zhodnocení VŠFS


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 21.07.2013 15:44:39, Hanka, zhlédnuto: 11297x, reakcí celkem: 61Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekNacházíme se v období prázdnin a doby, kdy se spousta mladých lidí a pracujících rozhlížejí po možném rozšíření vzdělání na vysoké škole. V takové situaci jsem se ocitla před několika lety také a jelikož jsem byla pracující s úvazky v ČR, rozhodnutí, na kterou vysokou školu v rámci českého vysokoškolského vzdělávacího systému jít, bylo omezeno na několik málo státních a valnou většinu soukromých vysokých škol. Hned v úvodu mohu předeslat, že v případě, že bych školu vybírala před dokončení střední školy, určitě bych se vzhledem k celkovému stavu českého vysokoškolského systému, byla by moje ambice dostat se na některou ze zahraničních vysokých škol. Se středoškolským vzděláním jsem z pohledu pracovního zařazení neměla problém, jelikož valnou většinu znalostí jsem získala praxí, avšak možnost postupu na jiné pracovní místo s většími pravomocemi je v ČR bohužel do značné míry stále ovlivněno získáním formálního vzdělání, tedy vysokoškolským titulem. Jelikož značná část mé práce se týká komunikace a obchodu, po dlouhých úvahách a návštěvách vysokých škol jsem se rozhodla pro studium na Vysoké škole finanční a správní - obor Marketingová komunikace. Rozhodnutí bylo učiněno na základě porovnání studijních plánů, možnosti přizpůsobení studia mému osobnímu a pracovnímu životu (zde právě VŠFS zvítězila), ale také prostředím a komunikací ze strany školy. Porovnávala jsem obory na UK, VŠE, VŠEM a Newton Collage. Navázání na mé technické vzdělání bylo tedy úspěšně započato. Musím v tomto bodě předeslat, že právě první kontakt na VŠFS byl poměrně nepříjemný, studijní středisko Praha nemělo prvotní komunikaci dobře zvládnutou. V tomto bodě získává plus především Univerzita Karlova a Newton College, která komunikovala velice věcně a vstřícně. Jako první se tedy pokusím shnout organizaci studia. Chápu, že v množství studentů může být individuální komunikace složitá, nicméně v rámci soukromého sektoru by byla absolutně nedostatečná. Za celou dobu studia jsem se setkala s těmito hříchy - studijní plány a nabízené povinné předměty se oproti avizovanému v prvním ročníku 2x změnily, samozřejmě v těch nestěžejních předmětech. Odpovědi na otázky, byly často jak ze špatné telefonické a emailové podpory, kde jedna strana využívá knowledge databázi a druhá se ptá na něco jiného. Osobní kontakt vše vyřešil poté rychle. Velmi problematickou částí je, že se někteří vyučující pravidelně dostavovali pozdě na přednášky, což zejména a právě v kombinovaném studiu je velmi nepříjemné. Poznamenám, že se však nejedná o pravidelnost, a že pokud je mi známo tyto přednášející na VŠFS nevyučují, nicméně dle mých informací se s tímto setkává poměrně dost studentů. Stěžejním pro Marketingovou komunikaci jsou předměty ekonomie, sociologie, psychologie, marketingové předměty a v závěru určitě anglický jazyk. V cílovém stavu na Bc. studiu je vyžadována úroveň dosahující stupně B2, v Mgr. pak C1 - samozřejmě se zaměřením na ekonomickou a marketingovou terminologii. K samotným předmětům mohu říct, že ekonomické předměty jsou vyučovány přednášejícími, kteří jsou značně přikloněni k levicovému výkladu ekonomie (T.Teplík, M.Mihola), což mě upřímně velmi iritovalo i u jiných předmětů - velmi to bylo cítit v sociologii (vyučují ho lidé se socialistickou minulostí či přítomností např. Cecava, Žák, Roubal, pod výukovými materiály jsou právě tito podepsáni. Marketingové předměty jsou vyučovány jako jediné lidmi, kteří se tímto oborem živí. Velmi mne však pobavilo přednášení předmětu PR pracovnicí, která se tímto oborem živí v České poště, což se sice v části krizové PR hodí, ale celkově to na mne působilo směšně (skutečně si nemyslím, že Česká pošta má dobré PR). Bohužel musím konstatovat, že právě kvůli personálnímu obsazení vyučujícími, kteří přednášejí často své osobní názory a nepřednášejí věcně, bych tuto školu nestudovala znovu a nemohu ji doporučit. "Postranní" předměty byly pro mne osobně utrpením v podobě odsezených a především proplacených několika hodin a v konečném součtu desítek tisíc. "Experty" v tomto jsou bohužel často přímo ve vedení přímo VŠFS, čímž degradují nejenom samotné vzdělání, ale celkově vysokou školu. Celkově se vzdělání po prvním ročníku omezilo na jednu jedinou činnost, dostatečně se připravit na zkoušku nejenom věcně a biflovacím způsobem, ale především dostatečně rozeznat co za osobnost Vás zrovna bude zkoušet, případně se připravit na eventuality, kdy Vás může zkoušet člověk, který věří v UFO, takže budete pravděpodobně obtežováni otázkami kombinující předmět a jeho osobní zájmy. Exprety v tomto byl jistý J. Mihola (http://www.typologie.cz/) , M. Matějka (http://www.matejkam.com/o-nas/pedagog/), Z. Cecava (http://www.klubspolved.cz/Dvacet-let.htm) atd. Příkladů bylo hodně. Osobně mě právě tohle utvrdilo, že sice můžete získat formálně titul, rozšířit si znalosti, ale prakticky se nenaučíte vůbec nic navíc. Osobně tedy jak jsem na začátku poznamenala, pokud máte možnost studujte v zahraničí, případně obory, po kterých je velká poptávka a na trhu práce se po absolventech jen zapráší. Shrnula jsem jen malou část, postřehů. V případě dotazů ráda odpovím.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (30.05.2015 12:10:59, jola) Tam jsme zase studenti mi? Už chápu, proč studujete takovéto školy. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (30.05.2015 11:10:25, lin) Tak si to tu pěkně čtu a docela mě udivují vaše názory, ale každý názor má svojí hodnotu, budiž. Studuji na VŠFS, za měsíc končím navazující studium. Jestli je to škola pro b**ce, tak musím říct, že pak chci vidět ty inteligenty :). Věřím, že s takovým "Matfyzem" se studenti samozřejmě srovnávat nemohou, ale s jakýmkoliv jiným studentem zaměřeným na stejný či podobný obor - ano. Škola mi lehká nepřijde, makro i mikro jsem dala sice na první pokus, ale těch hodin učení, co tomu předcházely bych měla zmínit a upozornit na to, že to nebyla sranda. Celkově musím říct, že tak 85 % spolužáků/kolegů se (dle mého vnímání) řadí do chytrých, pracovitých a cílevědomých lidí. Tituly škola uděluje adekvátně. Mohu nabídnout srovnání této školy s vysokou školou Podnikatelskou (Ostrava). Pokud u státnic nenarazíte na hodně titulovanou paní Nešporkovou (z které mám husinu ještě dnes), musím říct, že studium na této škole je paráda, žádné stresy, pokud člověk dělá to, co se po něm chce, tak nemá výraznější problémy s absolvováním na této škole. Asi největší úmrtnost studentů je hned v prvním semestru, jelikož studenty vyděsí matematika (tento modul je pod jiným názvem). Ale snad né proto, že by je škola pro nesplnění vyloučila, ale proto, že studenti raději odejdou sami, jsou přesvědčeni, že tímto modulem neprojdou. Pokud vydří - projdou :).
    Každá škola má své pro a proti a že tu studují cizinci? No a? :D Sama jsem se tu dočetla, jak tu někdo doporučuje zahraniční vysokou školu - tam jsme zase cizinci mi (předpokládám, že to vám nevadí). Neřešte lidi, co se snaží svůj život správně nastartovat. A pokud opravdu někoho řešit chcete, tak ty co nemakaj, dělají bo*del, ubližují jiným a třeba by při té příležitosti mohl někdo vymyslet, co udělat s radikálními Islámisty - ty řeště, těch se bojte! reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (22.04.2015 12:48:03, Tomáš) Hanko, tuto Vaší pohádku snad ani nebudu číst.
    Vystřízlivěte a potom pište své názory.
    Žijete plna ideálů a nesmyslů, které jste pravděpodobně získala přílišným sledováním seriálů. reagovat zde
    Email: motkonseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (14.11.2014 13:09:45, Adela) Ahoj všichni.
    Předesílám, že každý je strůjcem svého osudu, chcete-li se učit, pak se učíte a školu vnímáte jako motivátor a podporu při studiu - je jen na Vás co se naučíte :-).
    Nicméně, VŠFS jsem studovala dvakrát, kombinované - obor Řízení podniku a podnikové finance. Školné bylo v obou dvou případech stejně vysoké, úroveň jiná.
    Poprvé v AR 2006/2007 a podruhé v AR 2010/2014. První studium bylo podstatně náročnější, přednášeli lidé z VŠE, zadarmo skutečně nic nedali a při výkladu matematiky jste se ocitli v sérii filmů o básnících (přednášel doc. Burýšek). Předmětů bylo v semestru zhruba jednou tolik oproti pozdějšímu studiu, přesto měl student pocit, že studuje skutečně kvalitní výšku a peněz nelitoval ani náhodou (individuální názor .-). V druhém pokusu o studium byly předměty sloučeny do sebe, počet odučených hodin menší - příklad Finanční analýza podniku - jedna dvouhodinovka za semestr, nebo hodiny práva, které byly sloučeny do sebe - dříve jednotlivé obory samostatně - rovněž tak zkoušky (obchodní, soukromé, atd..). Kvalita na úkor kvantity = kredity za matematiku v AR 2006/2007 = celoroční zkouška 6 kreditů a v AR 2010/2011 = 2 zkoušky za rok, tedy 12 kreditů (pokud neuděláte první Mat1, nejdete k druhé Mat2, ale platíte obě dvě :-)) A pokud neuděláte nebo z nějakého důvodu k ní nepůjdete první Mat1 platíte po celou dobu, kdy postupujete do vyšších ročníku pěkně kredity za Mat1, Mat2 až do třetího ročníku, včetně, kdy platíte ještě za FIM, protože k té rovněž nepůjdete pokud nemáte splněnou Mat1, Mat2. Budou Vám říkat, že bez splnění Mat1 to nejde, ale statistiku bez těchto zkoušek můžete plnit a splnit .-), což je úsměvné zvláště pokud jí dostanete za A :-), protože potom je to o tom, že matematiku nemáte žádnou, ale myšlení pro statistiku máte výborné :-).
    Dalo by se napsat mnohem více, jako například zkouška z Mikra v AR 2010/2011, kdy pro připuštění ke zkoušce bylo nutné doma splnit el. testy, které byly zaměřeny spíše na praxi než na standardní odpovědi ANO/NE, po jejich splnění jste se mohl přihlásit ke zkoušce a před ústní jste byl povinen znovu ve třídě napsat test, když jste ho neudělal, nebyl jste připuštěn k ústní zkoušce. Že to nebylo ideální pro školu ani pro studenty potvrdil fakt, že v dalším AR bylo upuštěno od písemného testu ve třídě, protože mnoho lidí písemné testy ve třídě neudělalo, zkoušku odkládalo, atd. A tak tedy potom bylo zajímavé si přečíst vyjádření pana Valenčíka ke StZZ z Mikra AR 2012/2013, kde student nedokázal nakreslit a vysvětlit indiferenční křivku, ale musel mít zkoušku z Mikra, Makra a Vývoje ek. teorií, aby se ke státnicím vůbec dostal (zda si domácí test dělal sám či nikoliv asi nebylo rozhodující :-)). Rovněž tak bylo zábavné sledovat rozdělení skupin, kdy první polovina třídy má předmět za písemnou a ústní zkoušku a druhá polovina třídy s jiným vyučujícím má pouze el. test z domova na tři pokusy = co myslíte, co lidem vyhovuje více? :-) A co vymyslí student - napíše si raději el. test - pravidla školy mu to dovolují a je to větší jistota, že to dá :-). Rovněž tak lze srovnat testy z práva, kde se setkáte s různými přístupy - 10minutový test se zakřížkovanými odpověďmi nebo test s prostorem pro volnou odpověď a nebo třetí varianta - nechte se vyzkoušet ústně. Každý kantor si to může určit sám. Klíčem je si zjistit, jak zkouší který vyučující a přihlásit se na jeho zkoušku, je-li nejhůř a je podmínka první pokus u předepsaného vyučujícího, který vám nevyhovuje, musíte se zařídit operativně dle vlastního uvážení S06.
    Většinou se všude rozebírá pouze výuka, ale já zmíním i zákaznickou péči, kterou jako platící student očekávám zvláště, když po ukončení studia je zaplacená částka minimálně cca 250 000 Kč. Při druhém pokusu o studium jsem řešila mobing v zaměstnání, který se projevil poté, kdy jsem ohlásila, že jsem se přihlásila na školu (návštěvy školy v době dovolené). Fakt, že ročně zaplatím takovou sumu byl neustálou témou hovoru velké části mých kolegů, zvláště pokud je přiživoval i můj nadřízený. Při nástupu do školy jsem ještě v prosinci měla přes 10 dnů dovolené, přesto byl velký problém vzít si volno :-) (nepracuji přímo s klienty). Výsledkem tohoto pracovního zázemí nebyly žádné závratné výsledky ve škole, ale zvládla jsem se probojovat do třetího ročníku. Zdraví si nakonec vzalo svou daň, a po zrušení mé pozice a odchodu z bývalé prácejsem se postupně dávala dohromady. Požádala jsem o opakování třetího ročníku Matematika, Mikro a BP2, požádala o indiv. studijní plán (ISP), zdůvodnila jej zdravotními problémy a pracovním pobytem v zahraničí. Studijní ref. paní Báčová mi potvrdila mou žádost, koncem listopadu jsem podepsala smlouvu a sdělili mi, pokud nepůjdu ke StZZ z Ekonomie v lednu, mám propadlý termín - odvolání proti tomuto postupu není žádné a dále, přihlášky ke StZZ jsou do 5.1. (víkend), oficiální zkouškové z mikra od 6.1. pozdějším žádostem nebude věnován zřetel. Ke StZZ se nesmíte přihlásit bez splněné zkoušky z ekonom. bloku bez ohledu na fakt, že k ní půjdete třeba až v půlce února (sami si volíte termín). Na studenty s ISP se vypsaný termín pro zkoušku nevztahuje, což znamená, že zaplacení opakovaného předmětu (opakovaně od prvního ročníku cca 5000 Kč) můžete skládat v průběhu celého roku dle dohody s katedrou - po této informaci proběhla v prosinci celá plejáda mailů mezi mnou a paní Báčovou (zdůvodnila, že má mnoho studentů a tak se nemůže věnovat všem nebo, že času už bylo dost = :-) zaplatila jsem 20 tisíc, čekám že invektivy v tom zahrnuty nebyly) každopádně jsem neměla právo se k lednovým zkouškám přihlásit, protože jsem nesplnila účast na zkoušce do 5.1. včetně. Na mé ISP mi její nadřízená paní Lamačová lednu sdělila, že "děkuje, že jsem je informovala, že nebudu v Čechách, atd...a ať si tedy podám novou žádost o odložení StZZ :-) A v tomto duchu probíhala i další část semestru - informace, kdy něco nejde - je to definitivní, aby se po opakovaných dotazech ukázalo, že to jde. Finálem byly urgence k připuštění ke zkoušce z matematiky a ve finále zaslání doporučeného dopisu rektorce školy, paní Šenkýřové, pod zn. RR054118802CZ dne 30.9.2014, který byl školou převzat 1.10.2014 (SMS z pošty), který zůstal zcela bez reakce dodnes, tj. 14. 11. 2014.
    Závěrem zopakuji úvod, je pouze na vás, co od školy i od sebe očekáváte. Nečekejte, že vám dá někdo něco zadarmo - většinou to nemá žádnou hodnotu a časem vás to dohoní, ale určitě žádejte dobrý zákaznický servis, protože bez něj nemá žádná škola hodnotu. Pět let studia je dlouhá doba, a nikdy nevíte, co se vám v průběhu těch let přihodí!!
    Má babička říkala, že to jediné, co vám skutečně nikdo z lidí nevezme jsou vědomosti. Můžete mít titulů kolik budete chtít, ale pokud nic neumíte, potom jsou vám v podstatě k ničemu.
    Hodně zdaru při studiu:-) reagovat zde
    Email: adela.bardejovseznamcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (07.11.2014 13:34:10, Martin) Největší burg jsi tady ty! Ty máňo. reagovat zde


Podobné příspěvky:
  1. VŠFS vs VŠEM - Ostatní
  2. VŠFS - Marketingová komunikace - Vysoká škola finanční a správní, a.s.
  3. VŠFS - Vysoká škola finanční a správní - Právo v podnikání - Vysoká škola finanční a správní, a.s.
  4. Magisterské studium - VŠFS nebo UJAK? Obor marketingová komunikace/mediální komunikace - Výběr vysoké školy
  5. VSFS X ZCU - Výběr vysoké školy
  6. vsfs - marketingová komunikace - Vysoká škola finanční a správní, a.s.
  7. Volba mezi VŠO, VŠFS, CEVRO - Výběr vysoké školy
  8. ČZU x MUP x VSFS - Výběr vysoké školy
  9. VŠFS ma hloupe vedeni - Výběr vysoké školy
  10. Všfs - bezpečnostne právní studia - Výběr vysoké školy

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 18.05.2024 16:30:38.