FBMI - ČVUT !!!


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 15.03.2014 10:39:09, Jana, zhlédnuto: 19600x, reakcí celkem: 77Reagovat na příspěvek
Hlavní obrázekAhoj,
chtěla bych se s Vámi všemi, co uvažujete o studiu na "vysoké škole" v Kladně, na Fakultě biomedicínského inženýrství, pod uznávanou vysokou školou ČVUT, podělit o moje zkušenosti ze studia.

Po dni otevřených dveří přímo v Kladně jsem byla nadšená. Rodinný přístup, malá škola, všichni se s každým znají, individuální přístup ke každému studentovi. Tato slova přesně hlásali studenti. Až po dvou letech studia jsem pochopila, proč hlásali lež. Nabídka prezence tohoto lživého sdělení mi totiž byla nabídnuta také. Za 500,- Kč za dopoledne, kdy "pouze" odprezentuji naši školu a její dění v dobrém světle před možnými budoucími studenty.

Možná si říkáte, že 500,- není zase tolik, že se na to studenti mohou vykašlat. Pokud ale vezmete v úvahu, že při prodlužování na této škole, po přesáhnutí limitu na studium bakaláře, v Kladně platíte 30 000,- za semestr, a že takových to studentů není málo, takže i pětistovka je každému dobrá.

Co se týče studia, a hlavně kvality studia - víceméně se o žádné kvality nejedná. To, že se zdravotničtí záchranáři učí zavádět periferní žilní kanylu tím způsobem, že se podívají na nerozbalenou kanylu, přiloží ji k umělé ruce s tím, že "raději to nebudeme rozbalovat, materiálu máme málo a je drahý", je asi to nejmenší.

Jeden pokus na zápočet, na který není čas se učit, protože celý semestr máte víceméně od osmi od rána do osmi do večera, to, že ho samozřejmě neuděláte, je asi všem jasné, ale to, že za jeden pitomý zápočet budete muset na "škole" zůstat o rok déle, to už všem jasné asi není.

Není jisté, zda - li mi na studium budou stačit "jen" čtyři roky bakalářského studia, jelikož zde Vás mohou vyhodit i na konci třeťáku před státnicemi - a ještě z toho mají upřímnou radost.

Učitelé zde nejsou pro studenty, jsme pro ně pouhým hmyzem, který je otravuje.
Netají se s tím, že tato fakulta je "na ***", oni sami to vědí, ale nikdo s tím nic neudělá. 99 % učitelů nezajímá to, že jste ve třeťáku, že jste do studia vložili neuvěřitelné peníze, tři roky bez letních prázdnin kvůli letním praxím, za které ještě zaplatíte i 25 000,-, které vám škola neuhradí, a že tedy ten obor chcete dostudovat a že vás to zajímá. Jsme obyčejní ***ci, co je ruší a otravují. Proto je pro ně nejlepší vzít plácačku na mouchy a zabít nás, nejlépe jednou ranou celý ročník.

V klidu při hodinách jsou učitelé schopni říci, že nás je teď padesát, ale druhák musí podle kvót dokončit pouze dvacet lidí a ať si nemyslíme, že ve třeťáku nás nevyhodí. Že mnoho lidí vyhodí v průběhu posledního semestru, pár jich nepřipustí ke státnicím, někoho ze státnic vyhodí a někdo se ke státnicím dostane až za dva roky poté, co už školu měl dávno ukončit.


Co se týče absencí, máme povinné všechny přednášky, kde se dělá i půl hodiny prezence studentů, kteří se odškrtávají po přečtení jména učitelem na papír. Jak ubohé. Absence na cvičeních je povolena max. jedna, avšak u více než 80% nynějších předmětů máme počet absencí za semestr NULA. Bez možnosti donesení omluvenky od lékaře. V praxi to znamená, že chodíte do školy i se čtyřicítkami horečkami, protože jedna absence rovná se opakování předmětu příští rok.

Jsem ze školy nešťastná, doufám, si tohle přečte co nejvíc budoucích studentů a budou se snažit dostat, snad už kamkoliv jinam, jen ne na Fakultu biomedicínského inženýrství v Kladně.

Tuto školu by měli zavřít a ne ji i přes média chválit až do nebes.

Tento článek obsahuje pouhé minimum všech sprostých věcí, které se dějí na FBMI ČVUT v Kladně.

Avšak nikomu, byť i největším nepřátelům, bych nedoporučila studium na této pseudovysoké škole.
Na léta na vejše bychom měli jednou vzpomínat s nostalgií, avšak na tato léta teroru chci jednou úplně zapomenout.
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.02.2017 18:01:00, AlB) Kolega to pěkně rozepsal do odstavců, tak nějak racionálněji a uhlazeněji, já píšu emotivněji, protože mě přepadl vztek. Jak se ptal kolega B/A - já už jsem biomedicínský technik, a teď jsem na magistrovi na VŠE. Zde rozváděné důvody mě dostatečně otrávily na to, abych věděl, že jít na navazující studium na FBMI by byla masochistická kravina. V podstatě jsem změnil obor, ale na to si konečně připadám jako na vysoké škole. Sice je to méně osobní prostředí, ale aspoň se tak zabraňuje právě třeba i osobním antipatiím. Nejsem sám, kdo šel z FBMI na ekonomku. A tady teď se krásně ukazuje, jak byla veškerá ta buzerace v Kladně k ničemu. Měli jsme předmět pravděpodobnost a statistika - na to, jak bylo stresující napsat zápočet na 75% a vyhazování od zkoušky se dělo podle chí kvadrát rozdělení s tím, že známka A byla v nekonečnu, neuměl jsem z toho pro ekonomii nic. No a všechny ty etiky, psychologie, marketingy, managementy a návrhy projektu byly dobré skutečně tak akorát k takovému lehkému nadhledu co se týče vedení a fungování podniku, ale na uzavření jsem se nemusel absolutně nic učit, na přednášky jsem nemusel absolutně chodit, a skutečně mi z toho vychází, že by stačilo víc exkurzí do výroby na gymplu, a bylo by to doma. Na FBMI jsem absolvoval i praxi, a opravdu to není žádná vysněná práce. Při zaměstnání v nemocnici nemůžete podle zákona dělat nic jiného, než jednou za rok proměřit infúzní pumpy, jestli tam netečou nějaké mršky parazitní proudy, popřípadě opravit postel, což zvládne i šikovný vyučený automechanik. Některé nemocnice si ani nedrží technická oddělení, všechno okolo přístrojů zajišťují externí technici, kteří jezdí celou pracovní dobu od čerta k ďáblu a starají se jen o ten konkrétní typ přístroje (ti mají pravda o trochu lepší platy, ale pro mě by byla taková práce fakt, zní to trochu jako klišé, ale nenaplňující).
    Když dám ekonomku (taky se mi zase něco nelíbí, ale nejsem rejpal, proti FBMI to jsou prd problémy), tak jsem z toho snad vybruslil dobře pro nějakou lepší pracovní pozici. Ono to udělá dojem, když zamáváte při ucházení se o zaměstnání papírem z ČVUTu, ale že tam odtud umíte velké kulové, to si musíte přísně nechávat pro sebe. (A pak se vylejt na podobné diskuzi :) , hezký den) reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.02.2017 11:13:47, x) Vůbec ne. Vzdělání absolventa FBMI (biomed. ing.) je pro rutinní výkon profese (tj. v zásadě technický úředník s náhledem) i pro výkon činnosti rutinního servisního technika (znám jen ty, kteří si vyhlášku 50 dodělali mimo FBMI) je vzdělání v zásadě dostatečné. Jen není nijak výlučné, studenti FEL jsou prakticky rovnocennými konkurenty na trhu práce, v protetice pak absolventi FSi vedou na celé čáře. No a pokud jde o směřování absolventů do výzkumu, tak to se sice od absolventů technických oborů moc neočekává, ale nic moc. Prostě z pohledu na kvalitu absolventů to není úplně špatná škola, ale rozhodně není z těch lepších. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (06.02.2017 01:34:27, CyberGuy) FBMI skutečně nemá dobrou pověst. Příčinu lze hledat v několika skutečnostech, které lze shrnout pod heslo „hlavně se udržet“.

    1) Současný stav FBMI je výsledkem tendence zvyšování počtu studentů, snahy o akreditaci nových oborů, pro které škola stěží sežene pedagogy, prostory, vybavení a ani peníze, a rozšířené představy, že když někam za evropské peníze nakoupím vybavení a najmu nějaké (sic!) učitele, automaticky se mi vytvoří vysoká škola. Mimochodem právě peníze z EU jsou tím důvodem, proč je FBMI tak zvláštně v Kladně. Řada pedagogů učí předměty, s kterými nemají moc společného, v podmínkách, které by byly jinde nemyslitelné. Bohužel tato situace je rámována (i zde v diskusi) zcela neadekvátním diskurzem „zdravotníci versus technici“ nebo „špatní učitelé“. Ve skutečnosti nikdo nechce dělat svou práci špatně; problém je spíš v organizaci a řízení, v tom, že truhlář peče dorty a ještě u toho musí umět vymalovat pokoj štětečkem z výtvarné výchovy. A nakonec lidé prostě hájí svou práci, svou pozici, svou školu a legitimitu, ze které často čerpá svůj raison d\'etre. V jiné situaci by řada učitelů fungovala jinak a většinou i lépe.

    2) Další problém spočívá v tom, že řada odpovědných pracovníků výše popsané problémy prostě ignoruje, protože se nezajímají, nemají čas, energii nebo možnost něco takového (vy)řešit nebo jim to ani nepřijde divné, protože „jsme přece mladá fakulta, nic není hned dokonalé a studenti musí mít pochopení“. A nejlepší obrana je přece útok. Mlžení, racionalizace, kognitivních disonance a komunikace ve stylu dvojné vazby (studenti nahlížení jako „kolegové“ a zároveň jako nevzdělavatelný póvl) pak vedou k nepříjemné atmosféře na fakultě, k atmosféře nejistoty a strachu.

    3) Množství klasifikovaných zápočtů je dáno tím, že a) některé zde často pranýřované předměty (psychologie, etika…) vyžaduje ministerstvo zdravotnictví a b) akreditační komise nepovolí obor, ve které budete mít v semestru x zkoušek, protože se to chápe jako nepřiměřené. Problém nastává v okamžiku, kdy je na (klasifikovaný) zápočet jen jeden pokus, protože se tím rozejde smysl nařízení a jeho aplikace. A i řada učitelů se dostává do svízelné situace, jak zachovat patřičnou úroveň a zároveň nezlikvidovat polovinu ročníku, eventuálně někoho nepřiměřeně netrestat za to, že zrovna neměl svůj den, takže někdo dává neoficiálně i další pokusy. Každopádně by bylo vhodné pravidlo „jeden pokus na zápočet“ změnit a dát alespoň jeden opravný pokus.

    4) Kvalitu výuky lze jen obtížně posuzovat, protože se liší předmět od předmětu, vyučující od vyučujícího, katedra od katedry. FBMI není intelektuálně náročná škola a ve výsledku není ani výuka tak hrozná, jak se o ní říká, ale provází jí celá řada zmatků, nedomyšleností, zbytečných nedorozumění a excesů a také spousta hodin strávených na cestách. Zvládnout se to lze, pokud má člověk pevné nervy (tzn. vysokou frustrační toleranci) a „zapadne“. Nicméně to u řady lidí generuje poměrně silné negativní emoce, které se pak ventilují např. prostřednictvím této diskuse.



    Nebudu nikomu radit, aby na FBMI (ne)šel studovat. Sami zvažte, co si od školy vlastně slibujete, jaké máte cíle a co jste pro ně ochotni podstoupit. Najděte si studijní plány a zvažte, zda to odpovídá oboru, kterému se chcete věnovat. Najděte si člověka z vašeho vysněného oboru a zeptejte se ho, co by udělal, kdyby byl ve vašem věku, na vašem místě, proberte to s ním. Jeďte na den otevřených dveří, ale nedejte na první dojem - kontaktujte současné nebo minulé studenty školy. Jaké si to uděláte, takové to budete mít, prakticky celý život. Škola (a prakticky každý člověk, s kterým se skutečně potkáte) se ve vás otiskne, v dobrém i ve zlém. Přeji všem úspěch.
    reagovat zde
    Email: cyberguypostcz
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (05.02.2017 23:41:38, B/A) Možná by bylo zajímavé dozvědět se, jaký obor A/B studuje ( nebo studoval/a, pokud už školu opustil/a). Protože kritizuje vše šmahem. To je docela podivné. I ten způsob kritiky je celkem zvláštní. Takové kopání kolem. reagovat zde
  • Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) (05.02.2017 22:19:12, AlB) Shrnout to lze tak, že FBMI jede z podstaty jména ČVUT, a někdy se tam najde i docela zajímavý výzkum, nicméně je to právě tak, že když už dojdou zaměstnavatelům absolventi ostatních fakult, tak sáhnou do té druhořadé zásoby z Kladna. Která není vzhledem k velikosti fakulty tedy zatížena nijak vysokou nezaměstnaností. Chcete dělat protézy? Strojárna! Chcete programovat přístroje? Máme FEL i FIT. Jste spíš do medicíny? Na to jsou jen v Praze tři lékařské fakulty. Co do odbornosti je FBMI vskutku tristní. Neboť i učitelé si stěžují, že se učí všechno najednou a ne pořádně, ale pak ti stejní zase buzerují na těch lépe vybroušených středoškolských osnovách z chemie, fyziky a matematiky. Ty zdravotnické obory na FBMI, to je jedna ubohost. Pokud není člověk úplná neschopná nula, když nastupuje, když končí, už ta neschopná nula je; dávají si dost záležet na tom, aby to těm záchranářům a laborantům dokázali. Nejlepší je, když vyletí třetina třeťáků z jednoho předmětu, ze kterého neudělali zápočet na druhý zápis (každý rok má člověk u některých předmětů jen jednu šanci na šťastnou hodinku, a když to příště nevyjde, tak máte smolíka). reagovat zde


Podobné příspěvky:
  1. ČVUT FBMI - České vysoké učení technické v Praze
  2. ČVUT FBMI: Radiologická asistence - České vysoké učení technické v Praze
  3. Studium ČVUT FBMI - ano či ne? - Informace o studiu
  4. VUT FSI vs ČVUT FD-LED - Výběr vysoké školy
  5. Dopravní fakulta ČVUT- prosím poraďte!! - České vysoké učení technické v Praze
  6. VSE FIS x CZU PEF x CVUT FEL - Vysoká škola ekonomická v Praze
  7. VŠE nebo ČVUT, názory a zkušenosti? - Vysoká škola ekonomická v Praze
  8. FIT ČVUT vs FIS VŠE - náročnost - Výběr vysoké školy
  9. Uplatnění absolventů TF ČZU x FS ČVUT - Výběr vysoké školy
  10. ČVUT fakulta dopravní - Informace o studiu

Reakce na příspěvek

Tvé jméno:
Heslo:  pro možnost budoucí úpravy, obnovy nebo odstranění
Potvrzení hesla:
Tvůj email:   chci být emailem informován o reakcích na tento můj příspěvek

:) :D :( S04 S05 S06 ;) S08 S09 S10 S11 S12 S13 S14 S15
Tučnékurzívapodtržené  klikni a následně nahraď výraz TEXT. Např. [tucne] Toto bude tučným písmem [/tucne]

Telefon: Web: ICQ: Skype:

  Souhlasím s pravidly uvedenými níže.


Administrace reakce

Heslo:

 

Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.

Pravidla vložení

  1. Vložením příspěvku souhlasíš s jeho zveřejněním na webu vejska.cz.
  2. Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné příspěvek upravit, obnovit nebo odstranit.
  3. Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného příspěvku.
  4. Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
  5. Obsah příspěvku nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zvyklostmi.
  6. Je zakázáno vkládat jakýkoli nezákonný obsah (vypracování bak., dipl. prací apod.) nebo obsah, který k nezákonnosti navádí.
  7. Je zakázáno vkládat duplicitní příspěvky (chceš-li příspěvěk posunout do horních pozic využij možnost Obnovit).
  8. Je zakázáno používat vulgární slova.
  9. Je zakázáno vkládat komerční sdělení.
  10. Je zakázáno vkládat odkazy, které vkladateli nebo spřízněné osobě přinášejí provizi.
  11. Je zakázáno vkládat nabídky půjček a úvěrů.

Pravidla zobrazení

  1. Příspěvek bude zveřejněn ihned po jeho vložení.
  2. Za obsah příspěvku odpovídá jeho autor.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo příspěvek nebo jeho část vymazat.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 14.05.2024 14:12:28.