Studenti tří pražských vysokých škol společně navrhli, jak se chovat odpovědněji, a debatovali s představiteli firem, které tzv. společenskou odpovědnost firem (CSR) podporují.
5. prosince na České zemědělské univerzitě v Praze diskutovali Milan Vašina (generální ředitel T-Mobile, a.s.), Michaela Chaloupková (členka představenstva ČEZ, a.s.), Vratislav Janda (ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko), Daniel Rubeš (personální ředitel AGROFERT, a.s.), Vladimír Víšek (manažer pro udržitelný rozvoj IKEA) a Christian Katholnigg (výkonný ředitel CSR Company Austria) o tom, jak tyto společnosti uplatňují společenskou odpovědnost firem a jak by na tomto poli chtěli spolupracovat s vysokými školami.
Tato panelová diskuse byla prvním blokem celodenní konference nazvané Univerzity spoluvytvářejí svou zemi, kterou společně 5. prosince připravily ČZU, VŠE a UK. Další blok byl věnován výuce tohoto tématu na vysokých školách. V třetím závěrečném bloku byl představen společný projekt těchto univerzit, včetně nejzajímavějších studentských prací, které měly potenciál uplatnit se ve skutečné SCR strategii univerzit. Konference se účastnilo 140 účastníků z řad studentů, pedagogů, zástupců firem i neziskových organizací z ČR a sousedních zemí.
Studenti navrhovali cílenou podporu dobrovolnictví a spolupráce s neziskovými organizacemi, podporu veřejně prospěšných studentských organizací a projektů, osvětu racionálního nakládání s odpady, pořádání manažerských kurzů pro neziskové organizace, půjčovnu notebooků, uplatnění CSR principů při výuce prostřednictvím začlenění do výuky projektového řízení atd.
Udržitelný přístup přináší konkurenční výhodu
Chile vytvořila strategii s názvem University builds the country. Francie očekává od univerzit, že převezmou vůdčí roli v prosazování inovací nejen technologického charakteru, ale i v oblasti společenské a environmentální. Prestižní belgická Université catholique de Louvain chce být laboratoří efektivního uplatnění CSR. Český Akční plán CSR, publikovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu letos na jaře, prozatím od univerzit očekává víceméně jen socio-ekonomický výzkum v této oblasti. I české vysoké školy však mohou a chtějí nabídnout společnosti víc.
Studenti ČZU, VŠE a FHS UK do projektu vstupovali s velmi rozdílným očekáváním, odpovídajícím zaměření jednotlivých univerzit, resp. studijních oborů, přirozená výměna názorů a zkušeností přinesla do společné týmové práce žádoucí impulsy. Studenti se také museli zabývat strategickým přístupem, tedy uplatněním CSR principů v návaznosti na základní vize a cíle firmy, ne jen jako okrajovou formu PR apod. Studenty motivovalo, že vedle analýzy praxe velkých firem mohli navrhnout konkrétní kroky pro univerzitu, tedy organizaci, kterou znají zblízka a mají naději, že jejich vybrané podněty budou opravdu využity.
Studentská práce přinesla cenné impulsy do dalšího rozvoje strategického plánování v době, kdy se připravuje tzv. Strategický záměr VŠ na období 2015–2020, který počítá s explicitním vymezením rozvojových cílů v oblasti tzv. třetí role univerzit. Projekt navrhuje možné mechanismy každoročního uplatnění nových podnětů v tzv. Realizačním plánu vztaženém ke Strategickému záměru VŠ. Pozitivní zkušenosti vedou zúčastněné vysoké školy ke snaze pokračovat v navázané spolupráci formou společných studentských týmů i v dalších letech.
Email: beranekrektoratczucz, Web: www.czu.cz
CSR: Univerzity spoluvytváří svou zemi
Kategorie: Zajímavosti
25.12.2014 11:09:18, Beránek, zhlédnuto: 389x, reakcí celkem: 0Reagovat na příspěvek
Podobné příspěvky:
- Veřejná, nebo soukromá: jak si stojí univerzity v očích veřejnosti? - University of New York in Prague, s.r.o.
- Dva ze tří mladších Čechů preferují soukromé univerzity kvůli individuálnímu přístupu - Zajímavosti
- Univerzitní maraton – běh o pohár rektora Univerzity Karlovy - Univerzita Karlova
- Dny otevřených dveří v Botanické zahradě a arboretu Mendelovy univerzity v Brně - Mendelova univerzita v Brně
Administrace příspěvku
Obnovením se příspěvek posune na první pozici v seznamu příspěvků. Platnost zobrazení se nastaví od nového data obnovení.
Odstraněním dojde k nevratnému vymazání příspěvku včetně všech jeho reakcí z naší databáze.
Pravidla vložení
- Vložením článku (příspěvku) souhlasíš s jeho zveřejněním na webu Vejska.cz.
- Pokud není zadáno heslo nebude v budoucnu možné článek upravit, obnovit nebo odstranit.
- Při zapomenutí hesla správce doručí žadateli heslo nové pokud žádost byla zaslána z emailu uvedeného u daného článku.
- Je na vkladateli, aby si před vložením zkontroloval správnost uvedených údajů (přes Zobrazit náhled).
- Je zakázáno používat cizí zdroje bez jejich uvedení.
- Je zakázáno používat vulgární slova.
Pravidla zobrazení
- Článek musí být schválen.
- Za obsah článku odpovídá jeho autor.
- Obsah článku musí být vysokoškolské tématiky.
- Vložení PR článku (kategorie Sponzorované) podléhá platnému ceníku.
- Komentáře k článku (pokud jsou povoleny) se zobrazí ihned po jejich vložení.
Pravidla provize
- Nárok na provizi vzniká dnem zveřejnění článku na webu Vejska.cz.
- Provize bude uznána pouze u článků, které jsou vlastním dílem jejich autorů.
- Provize bude připsána na uvedený účet (za splnění bodu 1) do 14 dní.
- Provizi lze nárokovat pouze u článku, u kterého bylo uvedeno číslo účtu.
- Výše provize je 100 Kč za každý schválený článek.
- Minimální vyplácená částka provize je 100 Kč.
- Provizi nelze kombinovat s běžícími soutěžemi.
- Tato akce je platná do odvolání.
Poslední aktualizace údajů na stránce: 22.04.2024 09:07:32.