Co studovat, jakou vybrat VŠ? + Jazyky


Nahlásit příspěvek porušující pravidla (SPAM) 03.04.2011 14:20:59, Jana, zhlédnuto: 6561x, reakcí celkem: 3Reagovat na příspěvek
Ahoj, jsem studentka 3. ročníku gymnázia, tedy - za rok mě čeká maturita. Je tedy jasné, že už bych chtěl mít vybraný obor, nejen pro vlastní klid ale pro možnost vědet dopředu co mě na dané škole/oboru čeká, jak se nejlépe připravit na příjmačky atp. :-)
Můj problém není ten, že bych nevěděla co chci dělat, ale to, že nevím jakou školu a kde zvolit. Hodil by se mi tedy názor a rada někoho, kdo ve stejné situaci byl nebo možná i je, popřípadě studentů těch daných oborů/škol.

Po maturitě bych chtěla studovat jazyky. Nejen proto, že si myslím, že v dnešní době mají uplatnění ale taky (a hlavně) protože mě baví. V současné době studuji AJ, FJ a ŠJ. Angličtina mě baví, Francouzština až tak ne ale ovládám ji. Španělština mě nejen baví, ale také si myslím že má velkou perspektivu a šíři uplatnění (myslím tím počet španělsky mluvících zemí). Také angličtinou už dnes mluví kdekdo.
Z toho důvodu by se mi moc líbilo tyto dva jazyky nějak skloubit - nejlépe jako překladatelství a tlumočnictví.
Zvažuji na FF UK v Praze obor Hispanistika a Překl. a Tlumoč. Angličtina-Čeština.

Ovšem bojím se (když už bych se na školu dostala, protože přijímací zkoušky mi připadají celkem obtížné - ale ne nemožné :-)) mít vystudovaný pouze jazyk. Láká mě cestovní ruch, teritoriální studia nebo mezinárodní vztahy, ale odrazuje mě ta matematika. Ráda bych se živila jako překladatelka/tlumočnice nebo delegátka.

Jestli si tohle někdo přečetl do konce, budu ráda za každý názor, protože opravdu nevím co s tím (se sebou). Popř. kdyby měl někdo zkušenosti s přístupem, kvalitou výuky, náplň studia, obsahu oborů, nebo navrhl vhodnější obory, budu moc vděčná. Vím, že finální rozhodnutí záleží na mně, ale jde mi spíš o to vidět nějaký ten vnější nadhled, v lepším případě vaše osobní zkušenosti. :-) :)
J.